Víťazný nápad je z dielne agentúry Wiktor/Leo Burnett Advertising, reklamu pripravila pre virtuálne kníhkupectvo Ma-Rek. Kampaň bola veľmi stručná a málo nákladná, založená na stručných odkazoch na stránky internetového kníhkupectva.
Okrem Grand prix v piatok rozdali 24 klincov – šesť zlatých a po deväť strieborných a bronzových. V kategórii – televízna reklama a kinoreklama zlatý klinec nedostal nikto, aj keď tvorcovia do prestížnej súťaže prihlásili až 51 spotov.
Najväčší potlesk prítomných si vyslúžil spot Vianočná kampaň Eurotelu z dielne MARK/BBDO, porota ho ocenila Strieborným klincom. Ide o opakujúce sa verše: „Padá sniežik, padá, padá sniežik, padá, ej, ale som rada, ej, ale som rada.“
„Výsledky odzrkadľujú kvalitu slovenskej reklamy,“ povedal Martin Šmatlák, šéf Klubu reklamných agentúr Slovenska.
Minulý rok spokojnosť s výsledkami nebola – Grand Prix neudelili a ostatné výsledky boli spochybnené pre „netransparentnosť“ poroty. Aj preto tentoraz pätnásťčlenná porota celé piatkové popoludnie strávila v zamknutom apartmáne hotela Carlton, pod dohľadom bezpečnostnej služby. Odovzdali aj mobily.
Zapečatené výsledky prevzal až moderátor súťaže, herec Richard Stanke. Čistotu súťaže mala ukázať šou, keď porotcom na cestu do sály prelepili ústa čiernou páskou.
Súťaž mala štyri kategórie – reklama v tlači a na plagátoch, televízna a kinoreklama, iné médiá, a kampaň. Takmer polovicu klincov získalo štúdio Juraja Vaculíka. Vaculík si odniesol aj Filipa, cenu za výnimočný prínos do kreativity slovenskej reklamy.