TA3 a Joj čakajú na peoplemetre

TA3 a Global (dnes Joj) výsledky prieskumov, ktoré boli robené pre Markízu a STV odmietajú. Ich sledovanosť sa v nich pohybuje okolo 1 – 2 percent.

Podľa Martina Lengyela, generálneho riaditeľa TA3, výsledky VISIO či DKV STV nedávajú skutočný obraz mediálneho trhu a sú v prospech dominantného vysielateľa. „Počkáme si na peoplemetre,“ odpovedá na otázku, aká je sledovanosť TA3.

Ako bez rúk

„Bez peoplemetrov sme ako bez rúk. Až keď tu budú peoplemetre, budeme investovať do pôvodnej tvorby,“ tvrdí konzultant Joj Vladimír Železný: „Denníkový systém slúži najsledovanejšej televízii. Keď si rodina sadne k denníku a premýšľa, čo sledovala v poslednom týždni, spomenie si len na prevažujúce sledovanie. Ale to, že počas filmu niekoľkokrát prepli na inú televíznu stanicu, už nezaznačia.“

Peoplemeter – merač divákov

Západná Európa používa peoplemetre už niekoľko rokov. V Čechách sú od roku 1997. Peoplemetre (merače divákov) sú malé elektronické zariadenia, namontované do televíznych prijímačov vybraných domácností. V pravidelných polminútových intervaloch sa počas celého dňa aktivizujú a zaznamenávajú, či je prijímač zapnutý a ktorý kanál na ňom vysiela. Získané informácie telefónnou linkou putujú do centrály.

Zavedenie peoplemetrov znamenalo často úbytok sledovanosti pre dominantnú televíziu a nárast pre malých vysielateľov. „Peoplemetre najmenej pomôžu televízii Markíza. Vždy pomáhajú slabším, respektíve pomáhajú, ak je trh rozvinutý a ide o detaily,“ tvrdí riaditeľ vydavateľstva Stratégie Pavel Hapák.

„Meranie sledovanosti pomocou peoplemetrov by prinieslo objektívnejšie kritériá pre reklamné agentúry, ktoré by vedeli lepšie posúdiť, kam a kedy sa im oplatí investovať,“ hovorí riaditeľka kancelárie licenčnej rady Jarmila Grujbárová.

(hr)

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Cena Oskára Čepana upozorňuje, že umenie nie je šport. Nemá jedného víťaza

Finalisti vydali spoločné stanovisko a porota súťaže im vyhovela.

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Legendárny gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

Jim Carrey komika nehral, bol posadnutý. Teraz sa chystá na úlohu Ježiša

Nový film na Netflixe zverejnil také zábery, ktoré sa kedysi producenti báli ukázať.