Bratislava 20. marca (TASR) - Úvodný program vysielania novej súkromnej slovenskej televízie JOJ, ktorým bolo finále súťaže krásy Miss Universe Slovensko 2002, videlo podľa denného kontinuálneho výskumu (DKV) Slovenskej televízie 18,9 percenta divákov. Doposiaľ najúspešnejším programom TV JOJ však bol pilotný film k anglickému seriálu Dempsey a Makepeaceová, ktorý dosiahol 24-percentnú sledovanosť.
Generálny riaditeľ televízie Richard Rybníček vyhlásil, že tieto prieskumy dodávajú TV JOJ optimizmus. Zároveň však upozornil na nepresnosti merania takzvanou denníčkovou metódou. "V čase, keď sme vo vysielaní mali päťdesiatminútovú technickú prestávku, sledovalo TV JOJ podľa denníčkového výskumu neuveriteľných 25 000 divákov. Na obrazovkách sa však objavovali len pruhy a pískanie," uviedol.
Hovorca TV JOJ Ľudovít Tóth TASR informoval, že táto televízia sa bude snažiť o vytvorenie spoločnej platformy všetkých slovenských televízií podporujúcej zavedenie elektronických peoplemetrov na meranie sledovanosti jednotlivých staníc. Podľa Rybníčka v krajinách, kde tieto zariadenia inštalovali, zistili až 10-percentné odchýlky od výsledkov DKV. "Bez peoplemetrov nemôže slovenský televízny trh fungovať," dodal.