BRATISLAVA 19. decembra (SITA) - Pre viac ako polovicu Slovákov (51%), je podľa výsledkov prieskumu spoločnosti UPC najobľúbenejším televíznym žánrom film. Na druhej priečke sa umiestnili správy (45%), šport (30%), komédie (27%), súťažné programy (19%), a dokumenty a seriály (rovnako po 18%). Reality show považuje za obľúbený televízny žáner iba 5% slovenských respondentov. Príznačné pre slovenských divákov je, ako ďalej vyplynulo z prieskumu, že muži najradšej sledujú spravodajstvo, šport a televízne dokumenty, kým ženy preferujú skôr komédie a súťažné programy. Podobne ako v iných európskych krajinách, aj u nás výsledky prieskumu ukázali, že komerčné televízne stanice sú obľúbenejšie ako verejnoprávne. Až 47% oslovených sa vyjadrilo, že radšej sledujú komerčné stanice, až potom domáce verejnoprávne stanice (preferuje ich len 26% opýtaných). Slováci, na rozdiel od respondentov v iných krajinách, však preferujú aj sledovanie zahraničných verejnoprávnych televíznych staníc, keď ich za obľúbené označilo až 10% oslovených.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa uskutočnil v 13 európskych krajinách (Rakúsko, Belgicko, Česká republika, Francúzsko, Nemecko, Maďarsko, Írsko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko a Švajčiarsko) na vzorke 6052 respondentov v období október – december tohto roku. Ide už o tretí paneurópsky prieskum UPC, ktorý je zároveň jedným z najrozsiahlejších dosiaľ vykonaných prieskumov verejnej mienky tohto druhu.
Výsledky prieskumu poskytol agentúre SITA hovorca spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA Jaroslav Kolár.