VLAŇAJŠIE TRŽBY ZAŽEHNALI OBAVY Z NEZÁUJMU FILMOVÝCH DIVÁKOV, KTORÉ PRINIESOL ROK 2005

Pokračovanie Pirátov Karibiku pomohlo Hollywoodu

BRATISLAVA 3. januára (SITA/Reuters) - Pokračovanie Pirátov Karibiku pomohlo v roku 2006 pozdvihnúť tržby filmového priemyslu z dna, ktoré dosiahli v roku 2005. Výsledné čísla ukazujú, že vlaňajšie tržby ...

BRATISLAVA 3. januára (SITA/Reuters) - Pokračovanie Pirátov Karibiku pomohlo v roku 2006 pozdvihnúť tržby filmového priemyslu z dna, ktoré dosiahli v roku 2005. Výsledné čísla ukazujú, že vlaňajšie tržby prekročili tie z roku 2005 asi o päť percent. Tohtoročné príjmy filmov v amerických kinách dosiahli 9,46 miliardy dolárov, čo je pri dnešnom kurze viac ako 245 miliárd slovenských korún. Doposiaľ najlepším pre filmový priemysel bol rok 2004 s tržbami 9,54 miliardy dolárov. Druhé miesto patrí roku 2002 s 9,52 miliardami dolárov a tretie roku 2003, v ktorom diváci na vstupnom v kinách zaplatili spolu 9,49 miliardy dolárov. Nasleduje rok 2006.

Počet predaných lístkov by mal celkovo dosiahnuť asi 1,44 miliardy kusov, čo je trojpercentný nárast oproti roku 2005. Rekordným bol v moderných dejinách filmu rok 2002, keď sa predalo 1,64 miliardy lístkov. Návštevnosť kín však bola vyššia v štyridsiatych a na začiatku päťdesiatych rokov minulého storočia - pred masovým rozšírením televízie.

S tržbami, ktoré dosiahli 423,3 milióna dolárov, bol film Piráti Karibiku: Truhlica mŕtveho muža úspešnejší ako prvá časť pirátskej trilógie. Film Piráti Karibiku: Kliatba Čiernej Perly v roku 2003 zarobil na vstupnom 305,4 milióna dolárov. Pokračovanie Pirátov predbehlo aj najúspešnejší film roka 2005 - Star Wars: Epizóda III - Pomsta Sithov s príjmami 380,3 milióna dolárov. Piráti zároveň stanovili rekord v zárobkoch za jeden deň, prvý deň i prvý víkend. V zahraničí vyzbierali na vstupnom 642 miliónov dolárov, čo znamená, že celkové tržby filmu prekročili jednu miliardu dolárov. S 1,06 miliardy dolárov sa tak stali len tretím filmom v histórii, ktorý pokoril túto hranicu. V roku 1997 sa to podarilo Titanicu (1,83 miliardy) a v roku 2003 filmu Pán prsteňov: Návrat kráľa (1,12 miliardy). Piráti Karibiku ostali verní súčasnému trendu - teda, že väčšina amerických filmov si prináša vyššie príjmy zo zahraničia. Platí to aj v prípade Da Vinciho kódu, ktorý zarobil v zahraničí 539,1 milióna dolárov a doma 217,5 milióna; Doba ľadová 2 si priniesla 452 miliónov dolárov zo zahraničia a doma utŕžila 195,3 milióna; a Casino Royale zarobilo 338,3 milióna v zahraničí a 154,9 milióna v Severnej Amerike.

Spoločnosť Buena Vista Pictures, ktorá sa stará o distribúciu filmov štúdií Walt Disney Co., si tento rok v USA zabezpečila prvé dve miesta - okrem Pirátov Karibiku totiž stála aj za distribúciou najúspešnejšieho animovaného filmu roka - snímky Autá z produkcie Pixar Animation Studios, ktorá zarobila 244,1 milióna dolárov. Spoločnosť Sony Pictures, ktorá mala v roku 2006 v prvej dvadsaťpäťke sedem filmov, sa môže pochváliť najväčším podielom na trhu. Najúspešnejším z nich bol Da Vinciho kód s tržbami 217,5 milióna dolárov. Za Sony Pictures nasleduje 20th Century Fox s piatimi snímkami v dvadsaťpäťke, vrátane tretieho najúspešnejšieho domáceho filmu roka - X-Men: Posledný vzdor, ktorého tržby dosiahli 234,4 milióna dolárov.

Zaujímavosťou je, že šesť z prvých 25 filmov rebríčka, predstavovali pokračovania starších filmov a tri (Superman sa vracia - 200,1 milióna dolárov, Casino Royale - 154,9 milióna dolárov a Ružový panter - 82,2 milióna dolárov) boli návratom k starým filmovým sériám.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 646
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 231
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 8 497
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 444
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 623
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 262
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 548
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 362
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 698
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 278

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

PLUS

Food fotograf: Keď sa fotí pečené kura, tak nie je pečené

Prečo sa pri fotení do hamburgerov pichajú špáradlá a do kurčaťa klinčeky?

ŠPORT

Súperi pri ňom vyzerali ako kužele. Zostavili sme ideálny tím

Najlepším hráčom bol Modrič, najužitočnejším Griezmann.

EKONOMIKA

Hotovosť na dovolenke môže vyjsť drahšie, bankomaty mätú ľudí

Nie je jedno, akú možnosť zvolíte.

Neprehliadnite tiež

Romantika nemusí byť len gýčovo ružová a hlúpa. Islandský filmár ju našiel v utrpení

Nepátrajte po pôvode katastrofického filmu Kým prišla búrka.