BRATISLAVA 12. marca (SITA/Reuters) - Opätovné uvedenie filmu Predvianočná nočná mora (1993) do kín v 3-D verzií zmenilo prístup filmových štúdií k tejto technológii. Spoločnosť Walt Disney Pictures vydala v minulosti 3-D titul Udatné kuriatko (2005), rozprávkový príbeh o kuriatku Kiki-Riky, vyrobený CGI animáciou. O takmer pol roka neskôr prišlo Sony Pictures s 3-D animovaným filmom V tom dome straší (2006). Oskarmi ocenení filmári ako James Cameron a Robert Zemeckis taktiež pripravujú 3-D projekty.
Avšak až v okamihu, keď bol kultový animovaný film Predvianočná nočná mora opätovne uvedený v 3-D kabáte do 168 kín a celkové tržby sa vyšplhali k číslu 226 miliónov korún (8,7 miliónov dolárov), začali dovtedajší kritici uznávať potenciál digitálnej 3-D technológie. "Som ochotný priznať, že som sa mýlil. Neveril som, že 3-D formát môže byť takým sľubným projektom. Ak si vezmete produkt, ktorý tu bol už pred viac než desaťročím, dokážete ho prerobiť a zarobiť 9 miliónov dolárov - to je obdivuhodné," povedal John Fithian, prezident Americkej asociácie prevádzkovateľov kín (American Association of Theater Owners).
Experimentovanie s 3-D technológiou sa nevzťahuje len na filmy. Americká basketbalová NBA sa dohodla so spoločnosťou PACE, lídrom v oblasti 3-D technológií, že budú spoločne produkovať záznamy z palubovky v 3-D formáte. V neďalekej budúcnosti má byť uvedený na trh taktiež 3-D záznam koncertu skupiny U2 a prírodovedný program National Geographic.