Vlani bol rok slovenskej hudby. Vyšlo niekoľko naozaj dobrých albumov, ktoré zaujali aj v zahraničí. Nahrávka Vladimíra Godára Mater, ktorú naspievala Iva Bittová a nahrali slovenskí interpreti, vyšla na prestížnej nemeckej značke ECM, získala najvyšší počet hviezdičiek v BBC Music Magazine a český časopis Rock-pop (!) ju vyhlásil za CD roka. Skvelými ohlasmi, predajnosťou a koncertnou vyťaženosťou sa so svojím albumom Výprava môže pochváliť aj duo Longital.
O nich v televíznom prenose reč nebola. Ani nemohla, lebo to by akadémia musela do druhého kola pretlačiť aj niekoho iného než Daru Rollins či Barbaru Haščákovú. Je tu dosť lepších speváčok aj dobrých hudobníkov, ale málo „odborníkov“, ktorí by ich poznali. Hlasovanie (na pár výnimiek) odráža vkus redaktorov komerčných rádií, tých, čo hudbu predávajú alebo ľudí, ktorí asi ani sami netušia, ako prišli k označeniu hudobný dramaturg či publicista.
Akadémia sa síce snaží ponúkať účasť aj tým, ktorí v nej zúfalo chýbajú, zjavne však nechápe, že práve oni by mali tvoriť väčšinu. Pritom pri hip-hope to ide. V tejto kategórii hlasovalo iba zopár ľudí, no hip-hop sledujú naozaj dôkladne a dlho.
Televízny prenos bol síce menej gýčový ako z otvorenia novostavby SND, ale z nudy večera trčali iba dve veci – keď Rytmus rozmlátil cenu a aplauz pre Mekyho Žbirku. To je však na 90 minút pozerania zúfalo málo.
Slávik je o popularite, Aurel chce byť o kvalite. Že sa ich výsledky podobajú, je dosť zvláštne. Potom nám stačí len jedna súťaž. Tak schválne, ktorú by ste si vybrali?