Večer sa bude krútiť okolo albumu Homeland, ktorý by mal vyjsť na budúci rok. Laurie Anderson nenahráva často, svoje projekty necháva dlhšie dozrievať (posledný album Life On String vyšiel v roku 2001), snaží sa dotiahnuť ich do perfekcionalizmu. Súvisí to aj s tým, že väčšinou ide o multimediálne šou kombinujúce pesničky s hovoreným slovom, filmovou a svetelnou projekciou.
Taký je aj Homeland, ktorý cez víkend začal žiť v koncertnej podobe – ide o symbiózu poézie, hry a hudby. Obrázky z premiérového koncertu na šnúre v talianskom Udinese ukazujú speváčku a huslistku s basgitaristom Skúlim Sverissonom, klávesákom Peterom Schererom a violončelistkou Okkyung Lee. V tomto obsadení sa predstavia aj pozajtra v Prahe. Jediný rozdiel bude v textoch. Keďže šou je postavená na slovách, z angličtiny sa bude prekladať do češtiny a publikum texty uvidí premietané nad pódiom.
V nových textoch Laurie Anderson skladá svoj portrét Ameriky 21. storočia, kde sa často skloňuje politický systém a súčasná spoločnosť. Kritika však nie je prvoplánová: „Verím v našu zástavu/ a všetky slobody, ktoré máme/ Ale myslím, že pre túto chvíľu/ musia ísť stranou/ Nie je tu miesto pre slobodu/ v každodennej realite vojny (Prečo nás ľudia nenávidia).“
Renomovaná tvorkyňa, majiteľka tmavého hlasu, multiinštrumentalistka a experimentátorka sa nikdy necítila dobre v gete intelektuálnej nezrozumiteľnosti. Jej projekty dokážu osloviť aj širšie publikum. Ešte v roku 1981 urobila úspešný hit O’Superman, slušný komerčný úspech dosahuje aj predajnosť jej albumov. Po tridsiatich rokoch na scéne je stále zaujímavá a v ére klonovania zostáva jednou z mála nezameniteľných hudobných osobností.
Inak názov Kongresové centrum evokuje vedeckú konferenciu, čo je zaujímavá náhoda. Laurie Anderson sa totiž stala historicky prvou rezidenčnou umelkyňou v americkej vesmírnej agentúre NASA. Na svojej stránke spomína, že sprvu nevedela, či môže niečo ponúknuť bande vedcov, ale potom sa ukázalo, že vedci a umelci majú veľa spoločného: „Ani jedni nevedia, čo presne hľadajú, začínajú so sadou nástrojov a pokúšajú sa k tomu niečomu prísť bližšie.“