Prichádzajú k nám prvýkrát s prierezom svojej bohatej, už viac ako štyridsaťročnej kariéry (aj keď prvá platňa Lonesome Crow je až z roku 1972), ale aj so zbrusu novým albumom Humanity – Hour 1.
Najlepším identifikačným znakom kapely je výrazný hlas Klausa Meineho so stále počuteľným nemeckým akcentom. Po jeho boku od začiatku stojí gitarista Rudolf Schenker a už 30 rokov aj výborný sólista Matthias Jabs. Dnešnú zostavu dopĺňajú bubeník James Kottak a basgitarista Pawel Maciwoda.
Okrem desiatok väčších či menších hitov čaká na publikum impozantná scéna – okrem hlavného pódia s plochou takmer tristo štvorcových metrov budú po stranách stáť aj dva vedľajšie pódiá. Päť kamiónov by malo priviezť svetelnú rampu a aparatúru, ktorej výkon by mal dosiahnuť dvakrát osemdesiattisíc wattov. Ceny vstupeniek začínali vo februári na 990 Sk, ale v deň koncertu už budú o päťstovku drahšie.
V 70. rokoch, keď na poste sólového gitaristu pôsobili Michael Schenker a Uli Jon Roth, hrali Scorpions viac-menej nekompromisný a progresívny hardrock. Najlepším obdobím však pre kapelu a ich vydavateľa bola polovica 80. rokov odštartovaná albumami Lovedrive a Love At First Sting.
Legendárnymi baladami ako Holiday či Still Loving You sa Scorpions stali ideálnou voľbou pre zamilovaných rockerov a ich partnerky, ale najmä naživo nezabúdali ani na poriadnu dávku dynamiky a decibelov. Svojou ďalšou baladou Wind Of Change z albumu Crazy World sa stali pre mnohých soundtrackom k pádu komunizmu a mnoho ďalších svojím idealistickým politikárčením odradili.
V ostatných rokoch sa kapela akoby nevedela žánrovo ustáliť – postupné príklony k metalu (Face The Heat), k elektronike (Eye II Eye), koketérie s unplugged (Acoustica) či pokus o návrat k štadiónovému rocku (Unbreakable) už nikdy nezískali takú masovú podporu.
V úlohe predskokanov sa predstavia v našich končinách stále málo známi nemeckí Edguy. Viac pozornosti však určite pritiahne niekdajší Zlatý slávik (!) Ladislav Křížek s kapelou Kreyson, ktorí kedysi v tesne porevolučných rokoch na chvíľu vzbudili v domácich metalistoch falošnú nádej, že aj tuzemské kapely tohto žánru sa môžu presadiť za hranicami.
Autor: Marian Zima (Autor je hudobný publicista)