SME

Svetoznámy jazzový hudobník Al Di Meola vystúpil v Bratislave

Bratislava 15. augusta (TASR) Bratislavské publikum včera očaril svojimi nezabudnuteľnými gitarovými variáciami svetový jazzový hudobník Al Di Meola. Po ...

Bratislava 15. augusta (TASR) Bratislavské publikum včera očaril svojimi nezabudnuteľnými gitarovými variáciami svetový jazzový hudobník Al Di Meola. Po mnohých koncertoch teda konečne zavítal aj na Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akustický koncert Di Meolu patrí k tým, ktoré nepotrebujú žiadne slová. Publikum, ktoré doslova bez dychu vnímalo každý akord, oslovil len svojím precízne predvedeným výkonom.

Takmer dvojhodinový koncert odohral spolu s Faustom Beccalossim hrajúcim na akordeón, gitaristom Peom Alfonsim a perkusionistom Gumbim Ortizom.

SkryťVypnúť reklamu

Svoje vystúpenie začal na pódiu sám. Po dvoch pesničkách sa k nemu pridal Ortiz a po ďalších dvoch skladbách napokon aj ostatní členovia hudobného zoskupenia. Slovenský diváci boli z ich výkonu natoľko ohromení, že si formou "standing ovations" ešte vyžiadali zopár záverečných prídavkov.

Al Di Meola patrí k špičke svetovej jazzovej scény a je považovaný za jedného z najzaujímavejších svetových gitaristov. Jeho vynikajúca technika, spojená s vášňou a inteligenciou, mu v období rokov 1976 až 1992 priradila 13 prestížnych cien Guitar Player Poll.

Al debutoval v roku 1974 v známom zoskupení Return to Forever spolu s Chickom Coreom, Stanley Clarkom a Lenny Whitom. S touto skupinou nahral tri legendárne platne a získal cenu Grammy za Zlatú platňu No Mystery a Romantic Warrior.

SkryťVypnúť reklamu

Po ukončení spolupráce s Chickom Coreom začal sólovú dráhu, ktorá priniesla ovocie v podobe množstva platní a dvoch projektov v najznámejšom gitarovom triu John McLaughlin, Al Di Meola a Paco De Lucia. História tohto tria sa začala v roku 1980 v San Franciscu. Nikto si predtým nevedel predstaviť, že túto hudbu spozná celý svet. Z platne s názvom Friday Night in San Francisco sa do týchto čias na celom svete predali okolo dva milióny kusov.

V rokoch 1983 až 1991 nahral Al platne Electric Randezvous, Tour De Force Live, Passion, Grace&Fire, Scenario, Cielo e Terra, Soaring Through a Dream, Tiramisu, Kiss My Axe. Po roku 1994 nahral ešte albumy Al Di Meola Plays Piazzolla, Orange&Blue, The Infinite Desire a Christmas: Winter Nights. Sólový album Cielo e Terra je doteraz jeho obľúbenejším.

SkryťVypnúť reklamu

Na ďalšej platni z roku 1991 World Sinfonia už je počuť vplyvy rôznych kultúr, keďže jeho spolupracovníci pochádzajú z rôznych kútov sveta. V roku 2000 vznikla ďalšia úchvatná platňa Grande Passion - World Sinfonia spájajúca prvky jazzu, fusion, vážnej hudby a latinského tanga.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 24 546
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 518
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 558
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 408
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 333
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 272
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 851
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 574
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  2. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  3. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  4. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  5. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  6. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  7. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  8. Ľuboš Vodička: Technické múzeum vo Viedni
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 941
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 410
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 607
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 755
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 617
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 566
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 239
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 807
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu