Môžete zamávať do kamery na stĺpe v uliciach malého mesta, neviditeľnému satelitu Google Earth Maps, v galérii to môže byť kamera v rohu miestnosti. Horúcu tému „Goodbye Privacy“ si zvolil aj tohtoročný festival Ars Electronica v rakúskom Linzi, ktorý sa skončil v utorok.
Ars electronica mala vždy na slovenské pomery neuveriteľný rozpočet, profesionalitu, pôsobivú techniku a ponúkala vizionárske diela od veľkorozmerných interaktívnych projekcií, ktorých ste súčasťou, až po stroje, ktoré ovláda živý šváb. Zdá sa mi však, že dostupnosť technológií a internetu je už takou samozrejmosťou, že hravé komentáre k virtuálnym svetom alebo diaľkové ovládanie vzdialených priestorov už neohurujú tak ako pred niekoľkými rokmi. Diváci dúfajú, že predstavované diela budú mať nielen zaujímavú a prepracovanú formu, či už ide o počítačovú animáciu alebo interaktívnu inštaláciu, ale predovšetkým nejaký nový obsah.
Napriek tomu, že vykročenie do verejných priestorov je vždy osviežením, v Linci spôsobilo istú roztrieštenosť a nevýraznosť festivalu. Napriek tomu je Ars electronice stále čo závidieť – spoluprácu viacerých štedro dotovaných regionálnych inštitúcií, hrdých sponzorov, elegantné prepojenie na televíziu a kontinuitu tradície.
Autor: Viera Levitt