BRATISLAVA 16. novembra (SITA/AP) - James Sanna, producent jediného vianočného muzikálu Grinch, podrobne sleduje rokovania medzi štrajkujúcimi kulisármi a producentmi. "Je to veľmi ťažká situácia pre naše predstavenie. Väčšina z tých, ktorí si kúpili lístky, sú rodiny. Plánujú to dopredu. Takže už len hrozba štrajku uškodila predaju," vyjadril sa. Najbližšia budúcnosť tiež nevyzerá ružovo, organizátori odvolali ďalších dvanásť predstavení. V porovnaní s obrovským úspechom z minulého roku je to obrovský rozdiel. V sezóne 2006/2007 videlo muzikál počas jedenástich týždňov 200 000 návštevníkov. Namiesto obligátnych osem predstavení za týždeň sa producenti rozhodli uviesť dvanásť. Tento rok plánovali pätnásť.
Producent Sanna sa vyjadril, že v inej situácii by už v tomto období bolo ťažké zohnať lístky. "Tento rok sme boli tiež na dobrej ceste, ale správy o štrajku spomalili predaj," dodal. James Sanna v minulosti produkoval vianočnú šou Christmas Spectacular, takže pozná silu a popularitu prázdninových predstavení. Potom ale pocítil potrebu robiť vlastné veci a založil spoločnosť Running Subway. "James rozumie rodinnému publiku, vie, čo chcú a ako im to predať," povedala Nancy Coyne, prezidentka broadwayskej reklamnej a marketingovej spoločnosti Serino Coyne Inc. Podľa jej slov vďačí Sanna úspechu Grincha, ktorého príbeh poznajú slovenskí diváci z rovnomenného filmu z roku 2000, skúsenostiam zo scén Madison Square Garden a Radio City. Dodala, že ho nezastaví ani štrajk. Zvrat by mal nastať na budúci týždeň počas prázdnin pri príležitosti Dňa vďakyvzdania. Rozhovory sa obnovia, oznámili obe strany, ale neuviedli kedy a kde. Protesty sa začali po neúspešných rokovaniach o podmienkach práce kulisárov. Existujúce zmluvy požadujú, aby divadlá najímali na hru aspoň štyroch kulisárov. Producenti však nechcú využívať služby všetkých štyroch pracovníkov, ak tento počet nie je potrebný.