Komerčný a sociálny dizajn sú dve zdanlivo odlišné polohy grafického dizajnu. V obidvoch polohách musia dizajnéri riešiť ekonomické a morálne aspekty svojej existencie. Fungujú vedľa seba, vzájomne sa dopĺňanú a prelínajú. V tejto synergii spoluvytvárajú súčasnú vizuálnu kultúru.
Čo je komerčný a čo sociálny grafický dizajn a v čom sa od seba odlišujú? Vznikol sociálny (angažovaný) dizajn z dôvodu obmedzených možností sebarealizácie v komerčnom svete? Je možné, aby grafický dizajnér mohol paralelne pôsobiť v oblasti komerčného a sociálneho dizajnu? Dopláca komerčný dizajn na sociálny dizajn resp. je sociálny dizajn dotovaný komerčným dizajnom? Prečo potrebuje spoločnosť sociálny dizajn? Tieto a ďalšie otázky budú predmetom prednášok a prezentácií grafických dizajnérov a teoretikov z Rakúska, Česka, Poľska, Ukrajiny a Slovenska.
Na konferencii vystúpia Maria Ruban (Ukrajina), Tomek Bierkowski (Poľsko), Richard Ferkl (Rakúsko), Pavel Noga (Česko), Rasťo Michalík, Zdeno Kolesár, Jozef Kovalčík a Katarína Hrdá (všetci Slovensko). V samostatnom príspevku bude predstavený projekt Photoport (Ján Sipocz) študentov Katedry fotografie a iných médií Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave.
Kupé je stretnutím grafických dizajnérov zo šiestich krajín stredoeurópskeho priestoru, konferenciou, kde leitmotívom je skupinová výmena pracovných skúseností, ústiaca do vytvárania spoločného odborového povedomia, s odkazom na tradície cechov, združení a spolkov. Cieľom je
vytvoriť dynamickú platformu pre permanentnú diskusiu a poradenstvo, zvýšenú informovanosť, profesionalitu a kultúru práce odboru grafického dizajnu.
Súčasťou konferencie Kupé 3 bude prezentácia študentských prác Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, ktorá je spolu s občianskym združením 1977 a Stanicou spoluorganizátorom akcie. Presný program vystupujúcich nájdete na internetovej stránke www.stanica.sk.
Konferencia je súčasťou projektu Inkubátor Stanica s podporou Ministerstva kultúry SR.