Stredoeurópska konferencia grafického dizajnu Kupé 3

Kupé je stretnutím grafických dizajnérov (a dizajnérok) zo šiestich krajín stredoeurópskeho priestoru. V poradí tretie pokračovanie je postavené na téme komerčný verzus sociálny-angažovaný dizajn. Konferencia, ktorá je svojim obsahom ojedinelá nielen na ú

Kupé je stretnutím grafických dizajnérov (a dizajnérok) zo šiestich krajín stredoeurópskeho priestoru. V poradí tretie pokračovanie je postavené na téme komerčný verzus sociálny-angažovaný dizajn. Konferencia, ktorá je svojim obsahom ojedinelá nielen na území Slovenska, sa uskutoční v piatok a sobotu, 30. novembra a 1. decembra v priestoroch kultúrneho uzla Stanica Žilina - Záriečie.

Komerčný a sociálny dizajn sú dve zdanlivo odlišné polohy grafického dizajnu. V obidvoch polohách musia dizajnéri riešiť ekonomické a morálne aspekty svojej existencie. Fungujú vedľa seba, vzájomne sa dopĺňanú a prelínajú. V tejto synergii spoluvytvárajú súčasnú vizuálnu kultúru.

Čo je komerčný a čo sociálny grafický dizajn a v čom sa od seba odlišujú? Vznikol sociálny (angažovaný) dizajn z dôvodu obmedzených možností sebarealizácie v komerčnom svete? Je možné, aby grafický dizajnér mohol paralelne pôsobiť v oblasti komerčného a sociálneho dizajnu? Dopláca komerčný dizajn na sociálny dizajn resp. je sociálny dizajn dotovaný komerčným dizajnom? Prečo potrebuje spoločnosť sociálny dizajn? Tieto a ďalšie otázky budú predmetom prednášok a prezentácií grafických dizajnérov a teoretikov z Rakúska, Česka, Poľska, Ukrajiny a Slovenska.

Na konferencii vystúpia Maria Ruban (Ukrajina), Tomek Bierkowski (Poľsko), Richard Ferkl (Rakúsko), Pavel Noga (Česko), Rasťo Michalík, Zdeno Kolesár, Jozef Kovalčík a Katarína Hrdá (všetci Slovensko). V samostatnom príspevku bude predstavený projekt Photoport (Ján Sipocz) študentov Katedry fotografie a iných médií Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave.

Kupé je stretnutím grafických dizajnérov zo šiestich krajín stredoeurópskeho priestoru, konferenciou, kde leitmotívom je skupinová výmena pracovných skúseností, ústiaca do vytvárania spoločného odborového povedomia, s odkazom na tradície cechov, združení a spolkov. Cieľom je

vytvoriť dynamickú platformu pre permanentnú diskusiu a poradenstvo, zvýšenú informovanosť, profesionalitu a kultúru práce odboru grafického dizajnu.

Súčasťou konferencie Kupé 3 bude prezentácia študentských prác Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, ktorá je spolu s občianskym združením 1977 a Stanicou spoluorganizátorom akcie. Presný program vystupujúcich nájdete na internetovej stránke www.stanica.sk.

Konferencia je súčasťou projektu Inkubátor Stanica s podporou Ministerstva kultúry SR.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Písať je dobré, keď sa necítite pod psa

Víťaz súťaže Poviedka vsadil na poviedku, ktorá nie je o psoch. Pomohla mu čeština

Chýbal nám dobrý album od speváka. Dal nám ho bývalý bubeník IMT Smile

Marián Slávka na svojom debute pekne spieva, básnicky recituje, hrá na klavíri a má cit pre koncepčné myslenie.