Spojenie šestnásťčlenného hudobného súboru Frutti di mare (vokály, dychové nástroje, elektronika, perkusie), založeného na multimediálnej improvizácii s prvkami jazzu, klasiky a „alternatívnej“ hudby, práve s týmto číslom bolo trefné. Dvanástka „Hážetka“ je totiž takmer výhradne venovaná súčasnej tvorbe.
Časopis s podtitulom „Hudba tu a dnes“ prináša autorsky pestrú mozaiku pohľadov na medzinárodný festival súčasnej hudby Melos-Étos, reflexiu Večerov novej hudby, Festivalu súčasného umenia v Košiciach či jazzového festivalu Jazz FOR SAle.
I v pravidelnej rubrike Hudobné divadlo sa zhodou okolností stretli tituly mimo obvyklého okruhu „klasickej opery“ – dvojrecenzia premiéry Burlasovej Kómy v SND a kritické pohľady na banskobystrickú kombináciu Orffa a Stravinského.
Nová rubrika Chat je tentokrát venovaná téme postavenia slovenskej súčasnej hudby. Frutti di mare z diskusie piatich muzikológov a skladateľov vyťažili zborový dialóg. Z rozhovoru so skladateľom a pedagógom Igorom Dibákom sa zase vykľul vtipný a energický hudobno-vizuálny happening (tancujúce písmenká vyučovacej metódy Jána Cikkera „prerytmizuj, prerob, urob nové“ mali v súvislosti s témou naozaj kus humoru).
Snaha redakcie Hudobného života ísť s duchom doby je zreteľná (vynovená grafika, snaha o dynamizáciu obsahu, nové rubriky). A spojením s hravou metódou Frutti di mare vyslali čitateľom signál, že aj „vážna“ hudba znesie nadhľad.
Autor: Michaela Mojžišová Autorka je hudobná publicistka