Banská Bystrica 23. decembra (TASR) - Súčasné slovenské tanečné umenie úspešne prezentovalo banskobystrické Štúdio tanca počas svojho turné v Indii, z ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Banská Bystrica 23. decembra (TASR) - Súčasné slovenské tanečné umenie úspešne prezentovalo banskobystrické Štúdio tanca počas svojho turné v Indii, z ktorého sa vrátilo v sobotu 22. decembra večer. Štyri predstavenia Nočný pokoj v choreografii Tomáša Nepšinského videlo približne 2500 divákov.
"Turné sme začali v Dillí na slovenskej ambasáde, kde prišlo vyše päťsto hostí. Boli to domáci politici a reprezentanti desiatok diplomatických zastupiteľstiev z celého sveta. Už tam sme sa presvedčili, že jazyk tanca je medzinárodný a pochopia ho všetci. Bolo to tak počas nášho predstavenia i počas vystúpenia uznávanej domácej tanečnice," uviedla dnes pre TASR riaditeľka Štúdia tanca v Banskej Bystrici Zuzana Hajková.
Banskobystrickí tanečníci sa s Nočným pokojom predstavili aj v zaplnených divadlách vo Varanasi, Chandigarh a Luknow.
"Nočný pokoj možno nie je o pokojnom pohybe, ako evokuje jeho názov. Je sledom obrazov, cez ktoré vnímame vizuálne chladných, do seba zahľadených ľudí, ktorých nikto iný nezaujíma. Niekedy sa stávajú čudnými postavičkami so zvláštnym charakterom, ale vždy dobre vyzerajú, aby zapadli do okolia, aby nezaostávali. Občas príde moment, kedy aj oni ukážu svoju citlivú stránku, aj keď nie vedome," priblížil predstavenie jeho choreograf Tomáš Nepšinský.
Predstavenie Nočný pokoj malo v podaní Štúdia tanca premiéru v marci 2007 na jeho domovskej scéne v Komornom divadle vtedajšieho banskobystrického Domu kultúry. Okrem niekoľkých slovenských miest ho uviedlo aj na festivaloch Meteorit v Kolárove a Dotyky a spojenia v Martine. Tiež na dvoch umeleckých festivaloch v Poľsku - The Neighbours v Lubline a The Whirls vo Varšave.
Štúdio tanca ako profesionálne tanečné divadlo so zameraním na pôvodnú produkciu v súčasnom tanci pôsobí v Banskej Bystrici takmer desať rokov. Účinkovanie mimo domácej scény tvorí asi tretinu celej produkcie tohto tanečného divadla, ktoré tak napĺňa svoju ideu byť pružnou, dynamickou a flexibilnou inštitúciou.