Filmové prepadáky a prekvapenia roka 2007

Los Angeles 31. decembra (TASR) Najväčšie trháky roku 2007 boli v USA bez prekvapení tretie diely filmov Spiderman, Shrek a Piráti Karibiku a zabodoval ...

Los Angeles 31. decembra (TASR) Najväčšie trháky roku 2007 boli v USA bez prekvapení tretie diely filmov Spiderman, Shrek a Piráti Karibiku a zabodoval aj film Transformers. Avšak producentov oveľa viac ako očakávané tržby potešia najmä prekvapivé zisky z filmov, od ktorých si to nesľubovali.

V tomto roku medzi ne patrili komédie Divé svine, Nabúchaná, Superbad a Herný plán. Z drám milo prekvapili filmy 300 a Som legenda. Naopak sklamanie filmy Zabitie Jesseho Jamesa zbabelcom Robertom Fordom, Prebudenie tmy, Lucky You a Lars a skutočné dievča. Veľa nezarobila ani veľkoprodukcia Božský Evan a horor Hostel 2.

Tržby filmu Divé svine prekročili štvrť milióna dolárov a DVD verzia filmu ešte stále patrí k obľúbeným darčekom. Podobný prekvapivý úspech mali aj komédie Nabúchaná a Superbad, keďže ich tržby niekoľkonásobne prekročili nízke výrobné náklady. Snímka Nabúchaná s nákladmi vo výške 30 milónov dolárov zaznamenala príjmy na úrovni takmer 220 milónov dolárov, Superbad stál iba 20 milónov a zarobil takmer 170 milónov dolárov.

Rodinná komédia Herný plán o večne flirtujúcom hráčovi amerického futbalu, zarobila vyše 105 miliónov dolárov, hoci sa v nej neukázala žiadna veľká hollywoodska hviezda.

Z drám producentov príjemne prekvapila adaptácia príbehu o 300 udatných sparťanských bojovníkoch, ktorá zarobila 456 milónov dolárov. Produkčné náklady 65 milónov dolárov neboli síce najnižšie, ale filmu sa dlho darilo, a to aj mimo Spojených štátov amerických. Príjemné prekvapenia roku 2007 uzatvára ešte stále vysoko profitujúci film Willa Smitha Som legenda, ktorý už zaznamenal celosvetové tržby za vyše 237 milónov dolárov.

Naopak zrejme uzavretou kapitolou v hereckej kariére Brada Pitta je úloha amerického desperada Jesseho Jamesa. Ani účasť najväčšej a najdrahšej hviezdy nepomohol westernu k úspechu. Zrejme aj Pittov honorár zvýšil výrobné náklady filmu až na 30 milónov dolárov, čo pre štúdio Warner Brothers pri celosvetových tržbách iba výške 10,6 milóna dolárov znamená čistú stratu takmer 20 milónov dolárov. Jedinou útechou je nominácia na Zlaté glóbusy.

Moderná obdoba Harryho Pottera s rumunskými exteriérmi vo filme Prebudenie tmy si sľubovala rekordnú návštevnosť. Film však nedosiahol príjmy ani 30 milónov dolárov a už počas prvého víkendu sa stal historicky druhým najhoršie zarábajúcim filmom v amerických kinách. Film Lucky you bol do kín uvádzaný ako komédia a dráma zároveň, čo zrejme zneistilo divákov. Drew Barrymore pritiahla publikum, ktoré v kinách nechalo len niečo vyše osem milónov dolárov. Podobne dopadol aj kontroverzný ľúbostný príbeh hanblivého Larsa a skutočného dievčaťa s tržbami približne 5,7 milóna dolárov, čo je hlboko pod výrobnými nákladmi tohto psychologického príbehu. Kritici však pozitívne ohodnotili herecké výkony a Ryan Gosling (Lars) sa môže dočkať nielen Zlatého glóbusu, ale aj prípadnej nominácie na Oscara.

Božský Evan stál štúdio Universal Pictures 175 milónov dolárov. V najbližších dňoch by sa jeho tržby mohli konečne priblížiť k tomuto číslu. Neuspel ani Hostel 2. Megaúspech prvého dielu nízkorozpočtového filmu sa druhej časti zopakovať nepodarilo. Producent nezávislých filmov Lionsgate síce neprerobil, ale tržby 35,6 milóna dolárov neznamenali ani polovicu z prvého dielu (80,6 milóna dolárov), ktorého výroba stála však ešte o polovicu menej.

(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) hy

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 658
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 110
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 985
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 724
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 108
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 140
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 074
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 504
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 759
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 920

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Lajčák hovorí o výbere Evky niečo iné, ako pred mesiacmi

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Neprehliadnite tiež

Na premiéru v Cannes chcel prísť s opicou. Švédsky režisér si uťahuje zo sveta umenia

Ruben Östlund má na festivale komédiu s riaditeľom múzea v hlavnej úlohe.

Náš večerníček bodoval v zahraničí, no televízia ho odkladala. Teraz sa obáva volieb

Animovaný seriál Ivana Popoviča vznikal trinásť rokov. Konečne ho odvysielajú celý.

Dizajnérka loga Burger King: Mala som málo slobody. Ľudí aj tak nezaujímajú obaly

Debbie Millmanová navrhovala komerčné značky aj odznaky pre Hillary Clintonovú.

Americká dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala s Pepsi, či so Star Wars. Ukázali sme jej naše výrobky.