Skupina Radiohead je v spore s vydavateľstvom EMI

BRATISLAVA 2. januára (SITA/Reuters) - Skupina Radiohead sa dostala do sporu s vedením vydavateľstva EMI. Stalo sa tak po zverejnení správy, že kapela odmietla ponuku 3 milióny libier (v prepočte 137,5 ...

BRATISLAVA 2. januára (SITA/Reuters) - Skupina Radiohead sa dostala do sporu s vedením vydavateľstva EMI. Stalo sa tak po zverejnení správy, že kapela odmietla ponuku 3 milióny libier (v prepočte 137,5 milióna slovenských korún) za ich nový album. Podľa denníka The Times of London, hudobníci žiadali od riaditeľa EMI Guya Handsa spolu viac ako 10 miliónov libier (približne 458,3 milióna slovenských korún). Vydavateľstvo EMI malo údajne zaplatiť trojmiliónový rozpočet (v prepočte 137,5 milióna slovenských korún) na medzinárodnú propagáciu nahrávky. Autorské práva k dvom bývalým albumom by vydavateľstvo vyšli na 4 milióny libier (v prepočte 183,3 slovenských korún). Autor článku citoval hovorcu spoločnosti, ktorý oznámil, že "Radiohead žiadali mimoriadnu sumu peňazí a my si nemyslíme, že iní umelci by mali prispievať na ich zisky".

"Mimoriadne sklamaný" spevák Thom Yorke na oficiálnej stránke kapely poprel, že chceli od EMI "veľké množstvo hotovosti". "Chceli sme nejakú kontrolu nad našou prácou a tým, ako ju v budúcnosti použijú. To sa nám zdalo rozumné, pretože tomu venujeme veľa pozornosti," napísal. Vyhlásil, že keď Hands neprejavil záujem, odstúpili od ponuky. Podľa Yorka je "pranie špinavej bielizne na verejnosti veľmi zvláštny spôsob, akým koná medzinárodné hudobné vydavateľstvo".


Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 207
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 950
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 876
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 680
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 236
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 100
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 637
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 452
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 739

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Na premiéru v Cannes chcel prísť s opicou. Švédsky režisér si uťahuje zo sveta umenia

Ruben Östlund má na festivale komédiu s riaditeľom múzea v hlavnej úlohe.

Náš večerníček bodoval v zahraničí, no televízia ho odkladala. Teraz sa obáva volieb

Animovaný seriál Ivana Popoviča vznikal trinásť rokov. Konečne ho odvysielajú celý.

Dizajnérka loga Burger King: Mala som málo slobody. Ľudí aj tak nezaujímajú obaly

Debbie Millmanová navrhovala komerčné značky aj odznaky pre Hillary Clintonovú.

Americká dizajnérka zhodnotila naše značky: Plechovka kofoly by sa mala zmeniť

Debbie Millmanová pracovala s Pepsi, či so Star Wars. Ukázali sme jej naše výrobky.