SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Oscarová reklama je vypredaná, vysielanie ohrozuje štrajk

Los Angeles 10. januára (TASR) Reklamný čas počas prenosu odovzdávania výročných cien Americkej filmovej akadémie je vypredaný. Vysielanie však vážne ...

Los Angeles 10. januára (TASR) Reklamný čas počas prenosu odovzdávania výročných cien Americkej filmovej akadémie je vypredaný. Vysielanie však vážne komplikuje štrajk scenáristov a hrozí, že herci, scenáristi a ďalší sa odmietnu zúčastniť na slávnostnom odovzdávaní Oscarov, podobne ako v prípade Zlatých glóbusov. Analýzu dopadov zrušenia Oscarového večera prinieslo stredajšie vydanie amerického denníka Wall Street Journal (WSJ).

Oscarová noc je po finále Superbowlu druhou najväčšou udalosťou pre americký reklamný trh. Príjmy televíznej stanice ABC z predaja reklamy počas priameho prenosu v minulom roku vyčíslila spoločnosť Nielsen Monitor-Plus na 80 miliónov dolárov. Galavečer si pozrelo 40 miliónov divákov, čo je dvakrát viac než dosahuje slávnostné odovzdávanie Zlatých glóbusov. To bolo v dôsledku štrajku zredukované na tlačovú konferenciu a stanica NBC musí vrátiť firmám peniaze za zakúpenú reklamu. Preto sa aj pri Oscaroch vynorila otázka, či sa pompézny hollywoodsky galavečer vôbec podarí zrealizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Americká filmová akadémia zatiaľ podľa slov svojho výkonného riaditeľa Brucea Davisa vychádza z predpokladu, že štrajk sa do oscarového večera 24. februára skončí. Zároveň však pracuje aj s inými variantmi vývoja, ktoré však odmietol špecifikovať.

"Oscarové reklamy nemôžete jednoducho presunúť, pretože niektoré z nich sú vytvorené špeciálne pre túto príležitosť," uviedol pre WSJ Paul Tilley z reklamnej agentúry Omnicom Group. Firma Unilever vsadila na kreativitu vlastných zákazníkov, ktorí môžu do oscarovej súťaže zasielať svoje 30-sekundové reklamné šoty. Najlepší z nich firma zaradí do priameho prenosu. Obchodná sieť J.C.Penney plánuje práve počas oscarovej noci spustiť reklamnú kampaň pre novú kolekciu dizajnérskeho domu Polo Ralph Lauren. Tradičným klientom je každoročne spoločnosť American Express, ktorá podľa WSJ tento rok plánuje pripraviť šot s renomovanou hviezdou sveta módneho návrhárstva.

Skryť Vypnúť reklamu

Záujem o reklamný čas v amerických televíziách pritom všeobecne klesá, pretože digitálne prijímače umožňujú divákom pozerať ich obľúbené programy neskôr bez reklám. Priame prenosy dôležitých šou sú preto poslednými veľkými reklamnými príležitosťami, kedy sa tvorcovia predbiehajú vo výrobe reklamných spotov, ktoré by sa mohli divákom zostať v pamäti dlhší čas. Ak by sa oscarový prenos zrušil, alebo by sa zmenil na divácky menej atraktívny formát bez účasti hviezd, inzerenti presunú podľa WSJ svoje peniaze do americkej obdoby Superstar a Tanečnej horúčky, ktoré teraz ako jedny z mála nových večerných programov dosahujú vysokú sledovanosť.

Štrajk scenáristov trvá už deviaty týždeň a okrem samotných členov asociácie WGA ho solidárne podporujú aj členovia sesterskej organizácie hercov. Tí odmietajú vystupovať v programoch televíznych staníc, ktorých majitelia sa nechcú dohodnúť so štrajkujúcimi autormi. Predmetom sporu sú honoráre za šírenie tvorby prostredníctvom internetu, ako aj požiadavka scenáristov na zvýšenie tantiém z predaja DVD nosičov. Sporné strany momentálne nerokujú a nie je známy ani termín, kedy vyjednávania obnovia.

Skryť Vypnúť reklamu

(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) hy

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 878
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 724
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 147
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 891
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 845
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 707
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 744
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 124
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 946
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 610
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.