Belmondo zostarol a starého človeka bude aj hrať. Ale hlavné je, že je opäť pri filme.
Francúzi kričia: Bébel sa vrátil!
Jean–Paul Belmondo znovu pracuje, už je to isté. Denník La Parisien napísal, že pondelok sa objavil na nakrúcaní. Keď bude mať spolu s režisérom Francisom Husterom po práci, v kine sa premietne film Un homme et son chien (Človek a jeho pes).
Taká správa prišla po šiestich rokoch. Celý ten čas Belmonda nebolo vidieť, pretože ho postihla cievna príhoda, a pred pár mesiacmi ešte aj spadol.
Francúzi mali len pár možností. V televízii mohli dokola púšťať jeho staré filmy, alebo ho vrátiť do kina – ale tiež iba v retrospektívnej prehliadke.
Mali šťastie, že filmov bolo dosť. Belmondo nakrúcal hity už v šesťdesiatych rokoch.
Samozrejme, pomohlo mu stretnutie s Jeanom–Lucom Godardom. V časopise Studio ho opísal: „Na ulici Saint–Benoit ma chytil jeden týpek a spýtal sa ma: Nechcete robiť film? Hľadím naň, s tými okuliarmi a smutným výrazom veľa dôvery nevzbudzoval. Nie, povedal som. Ale keďže mi ponúkal 5000 frankov na deň, manželka ma povzbudila. Vraj, je to tintítko, nemám sa čoho báť.“
S Godardom nakrútili kraťas Charlotte a jej Jules, vzápätí sa stretli pri klasike Na konci s dychom. „Ale úprimne, pri nakrúcaní som neveril, že by z toho mohol byť film,“ vravel Bébel.
Neveril, pretože Godard pracoval príliš uvoľnene.
Teda presne takisto, ako on hral. Vďaka tomu vyzeral Belmondo inak, originálne, preto z neho Francúzi spravili špeciálnu kategóriu. Popri špeciálnom Delonovi, špeciálnom Gabinovi.
Dlho si nemyslel, že pri filme vydrží, vravieval, a tak radšej nakrúcal šesť filmov ročne. Ale spomína si len na jeden raz, keď ho v kine vypískali – pri sociálne ladenej dráme Stavisky.
Naše televízie najradšej vysielali komédie typu Muž z Ria, Muž z Acapulca, Policajt alebo darebák. Ale aspoň sme videli jeho kaskadérske schopnosti. Použil ich aj vo filme Strach nad mestom, v ňom bežal po vagóne metra a vyhýbal sa tunelu.
V časopise Studio spomína, že keď z neho po jednej klapke zoskočil, pracovník metra mu povedal: Tak to by som nerobil ani za tri milióny. „Veď ani ja,“ odpovedal mu Belmondo.
Jeho nový film bude remakom filmu Umberto D. od Vittoria de Sicu. Cvičiť už musieť nebude, jeho postavou je starý, opustený učiteľ.
V súkromnom živote si taký koniec nepredstavuje. Ešte ho bolí rameno, ale vraj nemieni ležať pred telkou ako deduško. Pre Paris Match povedal: „Sedemdesiatštyri rokov nie je vek, keď by som to mal vzdať.
Autor: Kristína Kúdelová Cannes – Bratislava