Kodaň 11. februára (TASR) -
Rodáčka z Holbaeku, ktorá prvé nahrávky realizovala už v deviatich rokoch a to spievajúc dánske ľudové piesne a vianočné koledy, sa po štúdiách vo Viedni, Štuttgarte a Budapešti, presadila najskôr na nemeckých a švajčiarskych operných scénach. Netrvalo však dlho a speváčka sa stala pravidelnou hosťkou špičkových operných scén, vrátane milánskej La Scaly, newyorskej Metropolitnej opery, londýnskej Covent Garden či operných domov v Barcelone, Buenos Aires, Florencii alebo Paríži. Nechýbala ani na festivalových podujatiach v Bayreuthe, Salzburgu, Aix-en-Provence alebo Edinburghu.
Repertoár umelkyne, ktorej manželom bol americký basbarytonista Robert Hale, bol mimoriadne široký, siahal od koloratúrnych sopránových partov (napríklad Konstance v Únose zo Serailu) až po dramatické party (napríklad titulnej postavy opery Richarda Straussa Salome). Spievala však okrem iného aj v Mahlerovych symfóniách, Weberovom Čarostrelcovi, stvárnila Lady Macbeth v opere Macbeth a titulnú postavu opery Tosca.
Umelkyňu, ktorá spolupracovala počas bohatej kariéry s celou radou špičkových dirigentov, vrátane Herberta von Karajana, sira Georgea Soltiho, Václava Neumanna, Giuseppe Sinopoliho, ako aj sólistov, vrátane Placida Dominga, ocenila dánska kráľovná v roku 1992 titulom Ridderkorset, ktorý významom zodpovedá britskému titulu Dame.
Autor: 3 12 le bar