Bratislava 12. februára (TASR) - Po piatich rokoch sa na Slovensku uskutoční v noci z 22. na 23. februára festival toho najlepšieho zo sveta reklamy pod názvom Noc reklamožrútov. Návštevníkom ponúkne 500 spotov z filmotéky francúzskeho zberateľa Jeana Mariu Boursicota, ktorého zbierka v súčasnosti obsahuje 700 tisíc reklám.
V priestoroch Palace cinemas bratislavského obchodného centra Aupark je pre vyše dvetisíc návštevníkov podujatia, ktoré odštartuje o 19. h a potrvá do skorého rána, pripravený zábavný sprievodný program a after party. Organizátori sľubujú úchvatnú tanečnú šou Laciho Strikea a jeho Street Dance Academy, predstavenie najlepších barmanov pri miešaní drinkov, módnu prehliadku a polnočné vystúpenie speváčky Tiny. Hlavnou cenou je automobil MINI na víkend.
"My neočakávame, že ľudia prídu do kina a podporia nejakú značku. Práve naopak, majú sa tu v prvom rade zabaviť," vysvetlila pre TASR PR manažérka projektu Zuzana Nováková s tým, že zbierka premietaných spotov obsahuje mnohé unikáty natočené aj známymi režisérmi ako Roman Polanski alebo David Lynch a vystupujú v nich aj poprední športovci a herci. Pripomenula, že všetky spoty sú bez cenzúry a nevyhýbajú sa kontroverzným témam ako AIDS, eutanázia či obchod s ľudskými orgánmi.
V pozadí celého putovného festivalu, ktorý majú možnosť záujemcovia vidieť od Hongkongu až po Mexico city, stojí práve francúzsky zberateľ. Práve on vyberal avizovaných 500 spotov pre tento ročník. Boursicot začal zbierať reklamy v troch rokoch a jeho filmotéka sa každoročne rozrastá o nových 25 tisíc reklám z celého sveta.
Pre návštevníkov podujatia, ktoré sa po prvý raz uskutočnilo v roku 1981, je k dispozícii ešte 800 lístkov za 199 korún v pokladniach kín spomínaného obchodného centra.