Banská Bystrica 5. marca (TASR) -
Pod scenár, réžiu a choreografiu sa ako hosť podpísala Dana Dinková žijúca v Taliansku, ktorá so Štátnou operou v Banskej Bystrici spolupracuje už viac rokov. Hudbu zložil skladateľ Henrich Leško, známy tiež ako autor filmovej hudby a spolupracovník Richarda Můlera.
Príbeh posledného templárskeho veľmajstra de Molaya ich zaujal ešte skôr, ako sa začali intenzívne diskusie a polemiky okolo Da Vinciho kódu od Dana Browna. Ako pre TASR povedala autorka Dana Dinková, od začiatku až po konečnú realizačnú fázu si bola vedomá kontroverznosti témy. Dokonca boli obavy, či si týmto dielom nepobúria proti sebe katolícku cirkev, tak ako to bolo v prípade Da Vinciho kódu. Zatiaľ sme však nezaregistrovali žiadne negatívne ohlasy," konštatovala Dinková.
Katolícka cirkev by s tým nemala mať problém. Prečo sa máme tváriť, že neexistovala inkvizícia, že neboli templári, že všetko bolo ideálne. Ja si myslím, že to nebolo vždy ideálne. A my sa bavíme o tom, ako to mohlo byť, aké môžu byť iné názory na toto všetko. A ja si myslím, že to neškodí ani jednej, ani druhej strane, že sa otvorí diskusia a je na tom, aby si každý obhajoval stanovisko. A aj ja som v pozícii konzumenta a budem si robiť svoj vlastný názor," povedal pre TASR riaditeľ Štátnej opery v Banskej Bystrici Rudolf Hromada.
Osobitným impulzom bola pre autorku Archy templárov skutočnosť, že de Molay pred upálením na hranici preklial Svätého otca Klementa V., francúzskeho kráľa Filipa IV. a aj hlavného inkvizítora výrokom, že do roka a do dňa sa stretnú pred božím súdom. Všetci traja do roka zomreli. Molayova kliatba sa naozaj naplnila.