CENY AUREL SA V TOMTO ROKU BUDÚ PRVÝKRÁT UDEĽOVAŤ V KLUBOVOM PROSTREDÍ BEZ KAMIER

Hudobníkov v televízii neuvidíte

Približne o tomto čase sme vlani už poznali hlavných favoritov hudobných cien Aurel a diskutovali o tom, kto z nominovaných získa prestížnu sošku tučniaka.

Namiesto televízneho galavečera sa ceny Aurel udelia v klube.

BRATISLAVA.

Vo svete je bežné, že o najlepších albumoch, piesňach a hudobníkoch sa rozhoduje vždy začiatkom roka, ale na Slovensku je to inak. Tohtoročný Aurel sa uskutoční až koncom mája a opäť sa bude meniť jeho forma. Z televíznych obrazoviek sa po rokoch presúva do klubu.

„Udeľovanie Cien SNS IFPI (Aurel 2007) bude koncom mája a bude mať podobu klubového podujatia, špeciálne určeného pre interpretov, odbornú kritiku a zástupcov médií. Rodinná atmosféra je dôsledkom toho, že spolupráca so spoločnosťou ZetMedia & Petarda bola ukončená a keďže tento proces bol časovo náročný, nezostal priestor na zabezpečenie televízneho prenosu a najmä sponzorov,“ napísala v e­maili členom Hudobnej akadémie zástupkyňa IFPI Monika Valentíková.

Aurel je tak trochu nechcené dieťa. Od začiatku 90. rokov sa „slovenským Grammy“, o ktorých rozhodujú zástupcovia hudobného priemyslu, kritici a novinári, nepodarilo nájsť ustálenú podobu. Predchodcom Aurela boli ceny Grand Prix ZAI, za ktorými stál niekdajší manažér Tublatanky Martin Sarvaš. Tie sa udeľovali do roku 2000 a skončili sa pre vzájomnú nevraživosť hudobného šoubiznisu.

Aurel funguje od roku 2001 a až do roku 2005 za ním stál produkčný dom Forza. Ich verziu zase mnohí kritizovali za fakt, že je až príliš komerčne zameraná a podobá sa ankete Slávik, ktorá sleduje masový vkus. Forza vôbec nedala priestor žánrovým menšinovým kategóriám.

Náprava mala prísť v roku 2006 s príchodom slovensko-českej spoločnosti ZetMedia & Petarda. Tá sa však uviedla škandálom. Ceny v menšino­vých žánroch (alternatíva, metal, folk, džez) udelila v nedôstojnom prostredí a víťazov v priamom prenose nespomenula.

„Je to odraz situácie v našej popmusic, v ktorej nič nefunguje. Aurel nebude mať nikdy váhu, keď sa oňho nebudú zaujímať médiá. Prechodom do klubu stráca publicitu a tým aj zmysel,“ tvrdí hudobník Peter Lipa, člen Rady Hudobnej akadémie. Podľa neho by Aurela mali zobrať do rúk vydavatelia, ktorí by mali mať najväčší záujem o udeľovanie tejto ceny.

Stĺpček Olivera Reháka
Ani šou, ani biznis

Galavečer je ohrozený, strachovali sa mnohí, keď v Amerike štrajkovali scenáristi a herci chceli zo solidarity sabotovať udeľovanie Oscarov. Nakoniec sa tento scenár naplnil na Slovensku. Hudobné Aurely v televízii nakoniec neuvidíme.

Nie však pre štrajk, ani pre nezáujem televízie. Pre interné spory, na ktoré je história udeľovania hudobných cien na Slovensku bohatá. O konkrétnych dôvodoch zainteresovaní mlčia. Nikomu sa nechce rozmazávať príčiny svojho neúspechu a zrušenia spolupráce na poslednú chvíľu.

Komu to vlastne bude chýbať? STV vzniknutú hodinovú programovú dieru ľahko zapláta, mnohí diváci prídu iba o ironické poznámky či pocity nudy a trápnosti z večera, ktorý nikdy nebol ani šou, ani biznis.

Ale aby sme boli úprimní – nič z toho ani byť nemohol. Na skutočný šoubiznis sa v krajine, kde na zlatú platňu stačí predať tritisíc CD, môžeme len hrať. A hrať sa treba s niečím úplne iným. Napríklad s pesničkami, aby boli čo najlepšie. Potom môže prísť aj na zbieranie cien.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 521
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 035
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 023
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 777
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 951
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 528
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 189
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 564
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 166

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Keď sa Slovák vyberie do sveta. Film OUT má za sebou historickú premiéru v Cannes

Režisér György Kristóf priniesol šarmantného hrdinu z východu.

Na premiéru v Cannes chcel prísť s opicou. Švédsky režisér si uťahuje zo sveta umenia

Ruben Östlund má na festivale komédiu s riaditeľom múzea v hlavnej úlohe.

Náš večerníček bodoval v zahraničí, no televízia ho odkladala. Teraz sa obáva volieb

Animovaný seriál Ivana Popoviča vznikal trinásť rokov. Konečne ho odvysielajú celý.

Dizajnérka loga Burger King: Mala som málo slobody. Ľudí aj tak nezaujímajú obaly

Debbie Millmanová navrhovala komerčné značky aj odznaky pre Hillary Clintonovú.