BRATISLAVA 22. apríla (SITA/Reuters) - Snímka je jedným z najjasnejších pohybov hollywoodskeho štúdia smerom k využitiu rastúceho verejného záujmu o zeleň. Ten u širokej verejnosti rastie najmä od roku 2006 - po úspechu dokumentu An Inconvenient Truth bývalého amerického viceprezidenta Ala Gora o globálnom otepľovaní. "Naším cieľom je priniesť filmy s príbehmi, aké dokáže vyrozprávať iba príroda publiku na celom svete a rôznych generácií," uviedol Dick Cook, prezident Walt Disney Studios. Podľa jeho slov má Disneynature vyprodukovať približne jeden komerčný film ročne. Novú značku má viesť Jean-Francois Camilleri, ktorý sa v roku 2005 podieľal na produkcii oscarovej snímky Putovanie tučniakov.
Prvý film má Disneynature uviesť do amerických kín na Deň Zeme - 22. apríla 2009. Je adaptáciou populárneho televízneho seriálu Planéta Zem a zameriava sa na spôsoby migrácie zvierat, cesty polárnych medveďov, slonov a vráskavcov. Nakrúcali ho dvetisíc dní vo vyše 200 lokalitách všetkých kontinentov. "Nikto predtým nestrávil toľko času pri tvorbe filmu o divých zvieratách," uviedol britský producent a režisér Alastair Fothergill.
Do kín sa majú dostať aj dokumenty Chimpanzee a Big Cats, nakrútené v Afrike, pohľad na podmorský svet Oceans a snímka o rastlinnej ríši Naked Beauty: A Love that Feeds the Earth.