Na výstave dizajnu si zmerajú sily krajiny bývalého Rakúska-Uhorska

Mottom druhého ročníka Design Match 2008 je integrácia európskych krajín v spoločnom priestore v rámci dizajnu, ktorá nadväzuje a ďalej rozvíja historickú tradíciu bývalej Rakúsko-uhorskej monarchie. N

Bratislava 23. apríla (TASR) - a tlačovej konferencii v Bratislave to dnes povedal Ferdinant Chrenka, spoluorganizátor výstavy.

Ako už názov napovedá, ide o dizajnérsky zápas alebo skôr priateľskú konfrontáciu súčasnej dizajnérskej tvorby krajín. Účastníci z Česka, Slovenska, Rakúska a Maďarska vychádzajú práve z výrobnej tradície z čias Rakúska-Uhorska.

"Schválne sme sa v Prahe snažili, aby náš zámer bol čitateľný ako športový zápas, takže aj inštalácia bola na takej čiernej línii, kde sa striedali zápasy," spresnil pre TASR Chrenka. Design Match má ako zápas dva polčasy, ktoré sa venujú najatraktívnejším témam v dizajnérskej tvorbe domovu a voľnému času.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na výstave sa predstaví celkom 120 dizajnérov, z toho 40 slovenských tvorcov, a to nielen produktových, ale aj fashion a grafických dizajnérov, profesionálov či študentov. Design Match nepredstavuje dizajn ako umenie, ale predovšetkým ako priemyselnú disciplínu. "Chceme, aby mal návštevník, ako laik, tak aj odborník, možnosť poznať dizajn v úplne novom výstavnom kontexte, ktorý je zábavný a motivujúci," povedala Veronika Loušková, manažérka Czechdesign.cz, ktorý je hlavným organizátorom projektu.

Koncepciu Design Match pripravili Czechdesign.cz a Ferdinand Chrenka. Výstava je usporiadaná pod záštitou ministra zahraničných vecí ČR Karla Schwarzenberga a primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského. Pre verejnosť bude otvorená od 15. mája do 13. júna v Národnom osvetovom centre v Bratislave.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 207
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 406
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 364
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 703
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 565
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 998
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 264
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 990
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 949