Banská Bystrica 14. mája (TASR) oviedky Anga Sakagučiho, libreta Jozefa Slováka a v réžii Maji Hriešik.
Podľa dramaturgičky Alžbety Lukáčovej je príbeh pomerne drastický. Hovorí o zbojníkovi, ktorý žije vo svojom lese, ale v jednej chvíli ho opantá istá žena, ktorú začne poslúchať a milovať. V celom diele autori využívajú symboliku sakúr, zdôrazňujú intenzitu života a smrti, predvádzajú špeciálne japonské symboly i osudovú lásku.
V tomto duchu pracoval aj hudobný skladateľ Vladimír Godár, bratislavský rodák, ktorý patrí v súčasnosti k najrešpektovanejším slovenským skladateľom. Je aktívny na poli vážnej i filmovej hudby, verejnosti je známy ako autor hudby k snímkom Martina Šulíka Neha, Záhrada, Všetko čo mám rád, Orbis poctus, Krajinka a ďalším. Za hudbu k filmu Návrat idiota režiséra Sašu Gedeona získal Českého leva. Nezvyčajnú spoluprácu s Godárom si pochvaľovala aj režisérka Maja Hriešik.
"Musím povedať, že je to veľmi zaujímavá a zvláštna spolupráca, lebo nie je obvyklé, aby režisér mohol spolupracovať so skladateľom tak intenzívne na klasickej pôde. Je to skôr zvyklosťou nezávislejších skupín, aby pracovali tak, že režisér môže mať vplyv na muziku. Musím povedať, že toto je najpríjemnejšie na vzniku tohto diela, ktoré vzniká pre potreby Banskej Bystrice a pre potreby súboru," dodala.
Svetovú premiéru hudobno-dramatickej básne Pod rozkvitnutými sakurami uvedú v Štátnej opere v Banskej Bystrici 23. mája o 18.30 hodine v rámci podujatí Dní japonskej kultúry za prítomnosti hostí z Japonska.