„Včera som stretla Kevina a hovorí mi: Počúvaj, ty nenosíš sťahovacie nohavičky? A ja, že nie."
„Premieňame svoje telá na ikony alebo ich ignorujeme. Jeden môj priateľ vnímal svoje telo len ako hlavu, ostatné mu pripadalo zbytočné. Niektorí uvažujú výhradne o cudzích telách - o vzoroch, akoby vlastné telo chýbalo. Fascinuje ma, ako podobní sú si ľudia s podobnými telami. Celkom neveríme tomu, čo iba vidíme. Radšej počúvame. Prestávame veriť prvému pohľadu na človeka. Aj keď skutočné telo na javisku znázorňuje tisíce iných tiel, vždy je samo prítomné. Som na javisku a je to predstavenie môjho tela."
Hlbinné porušenie epidermy je prvým predstavením uvádzaným na Stanici pod novou programovou značkou. KIOSK je meno rovnomenného DVD, ktoré minulý rok vydal Divadelný ústav v Bratislave s cieľom zmapovať nezávislé divadlo a tanec na Slovensku. Stanica na leto pripravuje letný tábor slovenských nezávislých tvorcov, už počas roka však bude uvádzať niektoré predstavenia, ktoré pod KIOSK patria.
Petra Fornayová skončila Právnickú fakultu UK a tanečné štúdium na VŠMU v Bratislave. Spolupracovala s mnohými choreografmi a režisérmi (A. Sedlačková, P. Groll, M. Fulkerson, C. Heggen, Ľ. Burgr, M. Hawkins, Alyson Green, Frits Vogels, Marold Langer-Philippsen a. i.), absolvovala umelecké stáže (EDDC Düsseldorf v Nemecku, MAPA Holandsko). Vytvorila choreografie Polmesačný medveď, Malé príbehy, Kirin, Hlbinné porušenie epidermy, Anjel a spolupodieľala sa na viacerých projektoch doma i v zahraničí. Je členkou divadla SkRat, pracuje v A4 - Nultom priestore, píše pre časopis Vlna. Od roku 2001 je predsedníčkou Asociácie súčasného tanca.
Jej inscenácie sú osobité v spojení tanca a divadelných prvkov, civilného hereckého prejavu. Ich silou je humor, prítomný v pohybe, či slove, slobodná forma a jasná téma. A samozrejme, nápaditý, kvalitný tanec, z ktorého máte radosť.
Autor: stanica, (sb)