Bratislava 17. mája (TASR) -
Kolekcia obrazov zaznamenáva umelecký posun Bartošovej, ktorá od portrétov cez figurálnu tvorbu prešla k mnohofigurálnym kompozíciám. Skupinky figúrok sú dynamizujúcim prvkom obrazu nielen v ich činnosti s nejasným obsahom a zámerom, ale aj ako nositelia obrazového deja. Maliarka ich spája s torzami architektonických konštrukcií. "Pôžitok z fyzickej stránky maľovania sa skrýva aj v hladkých bezfigurálnych geometrických skladbách, kde sa vždy niečo deje," konštatuje Čúzyová.
Výtvarníčka používa rôzne odtiene hnedej, zelenej, žltej, červenej, modrej či bielej farby. Jej diela sú prevažne veselo svetlé, nedeprimujú. Mnohé z nich sú veľkorozmerné. Obraz Komisia namaľovala na plochu 2,1 x 1,55 metra. Podobné rozmery majú diela Nasleduj ma, Svetový tím, Dve slnká, Pohľad z okna, Typické pre uhol a iné. Malé obrazy predstavuje mostový cyklus - Zdvíhací, Prístavný a Oblúkový most, Zapojenie či Rozmer 3.
Bartošová sa narodila v Leviciach (1977). V Bratislave absolvovala dve výtvarné školy - po Škole umeleckého výtvarníctva Josefa Vydru aj Vysokú školu výtvarných umení. Od roku 2002 sa zúčastnila 15 skupinových výstav a táto je jej šiesta samostatná prezentácia. Potrvá do konca júna.