Bratislava 25. mája (TASR) - Film tak zaznamenal úspech nielen v podobe zisku umeleckej ceny Prix de la Cicae, ktorú udeľuje Medzinárodná konfederácia artkín, ale aj na obchodnom poli.
"Myslím, že v základe slovenské i francúzske publikum reagovalo dosť podobne," konštatoval Lehotský s tým, že ľudia sa smiali na rovnakých pasážach. "Pre mňa je vždy akýmsi meradlom odozvy, keď ľudia pozitívne zareagujú na scénu, keď Elena so svojou vidiacou malou dcérkou sedí v kine na animovanom filme a dievčatko hovorí: tak dlho píliť som ešte nevidela," pokračoval. Slepé lásky podľa neho nie sú filmom regionálnym, ale majú medzinárodnú šírku."
"Slepé lásky majú na Filmovom trhu v Cannes fantastickú odozvu," povedal Peter Jäger zo spoločnosti Autlook Films, ktorý má na starosti predaj filmu pre celý svet s výnimkou SR a Česka. Konštatoval, že film vyvolal veľký záujem nákupcov a nestáva sa každý deň, aby o film prejavili záujem najväčšie americké distribučné spoločnosti. "Vyzerá to tak, že film bude v distribúcii v kinách takmer v celej Európe a dokonca aj v Japonsku," dodal producent filmu Marko Škop.
Podľa riaditeľky Národného kinematografického centra Slovenského filmového ústavu (SFÚ) Alexandry Strelkovej je tento rok oveľa väčší aj záujem o slovenský pavilón na Filmovom trhu pri MFF v Cannes. Zásluhu za to pripisuje aj účasti filmu Slepé lásky. "Ľudia chcú film kúpiť, chcú ho na festival, chcú ho vidieť, chcú o ňom písať, čo je veľmi pozitívne," uviedla. Podotkla, že zároveň sa tak zaujímajú aj o všetko ďalšie, čo sa v slovenskom filmovom priemysle deje.
TASR informovala tlačová tajomníčka SFÚ Katarína Lednická.