Bratislava 15. júna (TASR) -
Snahou orchestra je zachovať to najhodnotnejšie, čo má korene v strede Európy a znelo v palácoch, divadlách, ale aj kaviarňach, záhradných reštauráciách či tanečných salónoch. Takými sú viedenské valčíky, polky a veselé piesne z operiet Čardášová princezná, Zem úsmevov, Cigánska láska, Giuditta a Veselá vdova. MOB si ich vybral od Johanna Straussa, Emericha Kálmána a Franza Lehára. Pridal predohru Básnik a sedliak od Franza von Suppého, ktorý sa v roku 1841 stal kapelníkom bratislavskej opery. Nechýba rezký Florentínsky pochod od Júliusa Fučíka a záver nahrávky patrí vyše 15-minútovej zmesi zakladateľa slovenskej operety Gejzu Dusíka. Jeho piesne sú svojou melodikou národné a tvoria základný kameň nielen hudobno-zábavného divadla, ale i populárnej hudby. Spieva ich známy tenorista Ján Babjak, sopranistky Mária Eliášová a Eva Šeniglová.
"Chceme prinavrátiť nášmu kultúrnemu životu hudbu, o ktorú bola v nedávnej minulosti ochudobnená," zdôvodnil na nedávnom krste CD nosiča intendant 25-členného orchestra a čelista Roman Pálka. MOB chce oživiť bohatú tradíciu operety v Bratislave. Má jeden z najväčších hudobných archívov na svete, len valčíkov je v ňom vyše 1700. Podnetom na vznik orchestra v lete 2005 bolo zrušenie spevohry na Novej scéne, čím opereta úplne vymizla z programov divadiel a neexistuje ani teleso, ktoré by sa tomuto žánru venovalo. Vo Viedni a Budapešti je podľa Pálka opereta stále živým a veľmi obľúbeným žánrom, má pevné scény.
MOB má stálych profesionálnych hudobníkov, ktorí sú zároveň členmi Slovenskej filharmónie, Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu a Slovenského národného divadla. Umeleckým vedúcim telesa je huslista Peter Uličný, ktorý pôsobil ako umelecký vedúci SĽUK-u a v iných orchestroch. Jeho hra na päťstrunových elektrických husliach dáva nahrávkam MOB zvláštny zvuk, čo potvrdzuje aj vydaný hudobný nosič.