BRATISLAVA 9. júla (SITA) - Východiskom pre jej akrylovú maľbu na plátne bola výšivka s dvoma anjelmi. "Zatiaľ čo kresťanstvo, čerpajúce zo staršej sumerskej, egyptskej alebo antickej mytológie zobrazuje anjelov ako mladíkov či dievčiny s krídlami alebo bez krídel, niekedy býva zobrazovaný iba ako okrídlená hlava alebo takzvaný detský anjel," hovorí kurátorka Daniela Čarná.
Klára Bočkayová tvorí technikou frontáže - priložením papiera na štruktúrovaný, nerovný povrch, ktorým je v jej prípade textilná výšivka. Potom ho pretiera ceruzkou, prostredníctvom ktorej sa obraz prenesie a otlačí na papier. Autorka pôvodnú dečku ďalej pretvára - využíva detail, niektorú časť použije viackrát, rôzne ju posúva a krčí, aby vznikol nový obraz s vlastným príbehom.
Celá Bočkayovej tvorba vychádza zo záujmu o vyšívané dečky s nápismi, prísloviami či prianiami, aké v minulosti zdobili kuchynské steny domácností. Ich najčastejším motívom boli pastieri, gazdinky, deti, Posledná večera i spomínaní anjeli. Dečky neboli umeleckými dielami, skôr ich vnímame ako populárne obrázky, ktoré patrili do masovej kultúry. Podľa Čarnej narúša Bočkayová ich pôvodný kontext, mení ho podľa potreby a vytvára úplne nové dynamické diela. Podobne ako u umelcov pop artu, aj jej diela vychádzajú z populárneho ľudového umenia a odrážajú bežný život veľkomiest.