Do 26.9.2008 s nami môžte súťažiť o lístky na vybrané predstavenia, ktoré budú hosťovať na festivale Divadelná Nitra. Stačí odpovedať na otázku, vybrať si predstavenie a v piatok po 12:00 budete vedieť, či ste vyhrali.
K dispozícii máme po dva lístky na predstavenia:
Prípad Danton, Teatr Polski, Vroclav (nedeľa 28. septembra 2008, 18.30 – 21.00, Agrokomplex – pavilón V)
Pornografia, Deutsches Schauspielhaus, Hamburg (pondelok 29. septembra 2008, 19.00 – 21.00, Divadlo Andreja Bagara – Veľká sála)
Náhle spŕšky ticha, Súbor RootlessRoot, Atény (utorok 30. septembra 2008, 18.30 - 19.20, Divadlo Andreja Bagara – Veľká sála)
------------------------
Súťaž je ukončená. Výhercami sa stávajú: Zuzana Horváthová, Ivana Šmicová a Marek Šedík. GRATULUJEME!
------------------------
###SUTAZ###
Viac informácií získate na stránke nitrafest.sk
Prípad Danton
Teatr Polski, Vroclav, POĽSKO
nedeľa 28. septembra 2008, 18.30 – 21.00, bez prestávky, Agrokomplex – pavilón V
text, réžia – Jan Klata; text, dramaturgia – Sebastian Majewski; scéna – Mirek Kaczmarek; choreografia– Maćko Prusak; svetlo – Justyna Łagowska; koordinátor projektu - Hanna Franowska; hrajú: Kinga Preis; Anna Ilczuk; Katarzyna Strączek; Marcin Czarnik; Wiesław Cichy; Wojciech Ziemiański; Bartosz Porczyk; Andrzej Wilk; Tadeusz Szymków; Edwin Petrykat; Zdzisław Kużniar; Mirosław Haniszewski; Rafał Kronenbwerger; Michał Opaliński; Mchał Mrozek
Francúzska revolúcia na post-punkový spôsob. Klata robí v dobrom zmysle politické divadlo – žiadne poučovanie, žiadne plagátové vyhlásenia. Jeho divadlo je totiž hrou, ktorá sa na nič netvári a azda práve preto sa dotýka podstaty.
Pravidlo, že revolúcia požiera svoje deti, pozná hádam už každý školák. Mechanizmus moci je prostý a neomylný: buď si s nami, alebo proti nám. Robespierre, Danton a Marat, pravdepodobne najslávnejšie postavy Francúzskej revolúcie, u Klatu vystupujú ako karikovaní kvázihrdinovia, ktorých šaty a parochne sa už dávno opotrebovali. Rovnako ako ich idey, hoci ich hlásajú ešte aj odseknutými hlavami. Vtipná a trefná metafora pre súčasný pohľad na osvietenské uctievanie rozumu.
Simon Stephens: Pornografia
Deutsches Schauspielhaus in Hamburg, koprodukcia: Schauspiel Hannover, Theaterformer, NEMECKO
pondelok 29. septembra 2008, 19.00 – 21.00, bez prestávky, Divadlo Andreja Bagara – Veľká sála
réžia: Sebastian Nübling; dramaturgia: Nicola Bramkamp, Regina Guhl; hudba: Lars Wittershaben; scéna: Muriel Gerstner; kostýmy: Marion Münch; svetlo: Roland Edrich; hrajú: Sonja Beißwenger, Christoph Franken, Peter Knaack, Angela Müthel, Jana Schulz, Monique Schwitter, Daniel Wahl, Samuel Weiss
Londýn – mesto eufórie a strachu. Júl 2005. V Hyde parku a na desiatich ďalších miestach po celom svete práve prebieha koncert Live8. Bob Geldof, Robbie Williams, Madonna a ďalší „zachraňujú“ tretí svet. „Nech sa sľuby stanú skutočnosťou“ – hlása motto tejto veľkej mediálnej akcie. Londýnčania sa bavia, veď sa práve dozvedeli, že ich mesto bude roku 2012 hostiť Letné olympijské hry. O pár dní neskôr v meste zavládne strach a smútok. Bombové výbuchy v metre a v autobusoch veľmi rýchlo vytrhnú ľudí z eufórie.
Simon Stephens, úspešný mladý britský dramatik sa inšpiroval uvedenými udalosťami a napísal vynikajúci komentár k dobe, ktorá je tým menej bezpečná, čím väčšmi sa o bezpečnosť usiluje. Stephens necháva rozprávať postavy o svojom každodennom živote v práci a v rodine. Čo sa môže zdať príliš obyčajné, sa pomaly mení na apokalyptický obraz každodenného násilia a pocitu osamelosti, poskladaný z fragmentov príbehov. Žiadne veľké tézy ani vyhlásenia, len každodenná skutočnosť, bežné, a predsa tak mrazivé ľudské osudy.
Náhle spŕšky ticha
Súbor RootlessRoot, produkcia: Athens Festival, koprodukcia: Divadlo Archa – Praha, Kostoupolous Foundation, Ultima Vez Ulti’mates, Atény, GRÉCKO, SLOVENSKO
utorok 30. septembra 2008, 19.00 – 19.50, bez prestávky, Veľká sála
koncept, choreografia, účinkovanie: Jozef Fruček, Linda Kapetanea; hudba: Dimitris Desilas, Ivan Acher;
zvuk: Agis Gyftopoulos; scéna: Dimitris Nasiakos; dramaturgia: Martha Frintzila; kostýmy: Natasha Dimitriou; svetlá: Dimitris Nasiakos
Ako čítať knihu tela, ktorú ponúkajú Slovák Jozef Fruček a Grékyňa Linda Kapetanea? Sám názov ich tanečnej skupiny to naznačuje. Treba ju čítať s pohľadom upreným ku koreňom. Tanečníci však majú korene vzdušné, preto pohľad čitateľa nesmie byť meravý, ale skákajúci a vznášajúci sa. Aj titul ich tanečnej inscenácie nám veľa napovie. Zdôrazňujú sa tu rovnaké opakované hlásky, zvukové mäso, fyzické tkanivo, do ktorého obliekame naše ľudské pojmy a vnemy. Obnažené hlásky sú koreňmi neskorších pojmov, ktoré sa z nich vyvinú, a ich jemnými, citlivými odlišnosťami.