Súťaž krátkych filmov s názvom Reklama na život prebieha od decembra 2008 už po štvrtý raz. Vyhlásil ju bratislavský festival Azyl, ktorý pre tento ročník zadal aj tému - Sme otvorená spoločnosť?
BRATISLAVA. Súťaž krátkych filmov s názvom Reklama na život prebieha od decembra 2008 už po štvrtý raz. Vyhlásil ju bratislavský festival Azyl, ktorý pre tento ročník zadal aj tému - Sme otvorená spoločnosť?
Filmy v trvaní jednej minúty môžu posielať amatéri aj profesionáli všetkých vekových kategórií, termín uzávierky je 21. februára. Súťaž umožňuje tvorcom zo Slovenska, Maďarska a Česka ukázať svoje kreatívne schopnosti. Samotná myšlienka súťaže Reklama na život je tento rok otvoreným konceptom. Umožňuje autorom vyjadrovať sa ľubovoľným spôsobom k rôznym spoločenským problémom. Sú ohraničení len minutážou a základnou témou. Invencii a rôznorodosti názorov súťaž v zásade hranice neurčuje.
Filmy môžu byť hrané, animované, dokumentárne, experimentálne. Maroš Hečko z festivalu Azyl v tejto súvislosti uviedol: "Aj ťažké témy sa dajú spracovať hravo a nápadito v žánri, ktorý je divákovi známy. Komédia, dráma, muzikál, akčný triler alebo horor určite oslovia a ľahko sprostredkujú tému, ktorú je nutné otvoriť a vyrozprávať."
Každý autor môže poslať do súťaže maximálne tri filmy na akúkoľvek spoločenskú tému, ku ktorej sa chce vyjadriť. Podmienkou je, že snímka musí trvať presne jednu minútu. Najlepšie vyhodnotí a odmení medzinárodná porota zložená zo slovenských, maďarských a českých odborníkov v oblasti filmovej tvorby. Nominácie oficiálne vyhlásia 5. marca 2009.