Jarné jazzové dni sú menším súrodencom jesenných džezákov. Piatok bol v bratislavskom PKO hlavnou hviezdou Maceo Parker.
BRATISLAVA. Maceo (vyslovuje sa May-see-oh) je jedna z hlavných postáv dnešného funku. V minulosti hral s tými najlepšími. Najskôr pôsobil v kapele Jamesa Browna, potom vo formácii Parliament-Funkadelic Georgea Clintova. V 90. rokoch sa vydal na sólovú dráhu a zo svojou kapelou si vyslúžili prezývku „Najlepšia malá funková kapela sveta“.
V Bratislave nezradili svoje meno a rozbalili vyše dvojhodinovú energickú show. Sála však ich snaženiu veľmi nepomáhala. Zrejme viac by im pasovala Pohoda, polozaplnené PKO, ešte aj pripravené na sedenie, nebolo pre nich.
Ľudia sa síce chytili a pod pódiom sa tancovalo, ale atmosféra aj tak trochu zaostávala. Po dvoch hodinách začali dokonca niektorí ľudia aj odchádzať – hoci ich hudba k tomu vôbec nenavádzala. Možno to bolo tým, že niekto očakával skôr džez ako takýto funkový „nárez“.
Džez však výborne zastúpil basgitarista Jamaaladeen Tacuma so svojím bandom. S elektrickou basgitarou, synťákom a dokonca malým applom predviedi veľmi dobré, inovatívne interpretácie skladieb Johna Coletraina. Pôsobivé bolo aj sólo japonského klaviristu, ktorý hral paličkami o bok piána.
Dá sa teda povedať, že Jarné jazzové dni boli vydarené, aj keď na džez trochu málo komorné a na funk zas odviazané.
Autor: Oliver Filan