Jej základom bolo štúdium na bratislavskej VŠVU a spoluúčasť na vzniku voľného združenia Bratislavské konfrontácie začiatkom 60. rokov.
Intenzívna komunikácia so slovenskými autormi, ktorí sa podobne ako on ocitli na dve desaťročia v neoficiálnom výtvarnom prostredí, pokračovala aj naďalej, a po páde režimu je jeho dielo samozrejmým zdrojom výstav slovenských galérií.
Momentálne je to bratislavská Artgallery Devín, kde expozíciou Počítačová grafika predstavuje Ovčáček prierez svojou novou tvorbou. Tradičný záujem o písmo a znak pretrváva aj v najnovších technikách, kde staršie motívy - fotografické akty zahalené textom, grafiky s vizuálnou poéziou či kumuláciu písmových štruktúr - rozvíja vďaka novým technologickým možnostiam do nečakaných polôh.
„Ručné kúzlo klasických techník sa nedá ničím nahradiť, ale treba pripomenúť, že digitálna grafika ich nechce suplovať," hovorí autor, fascinovaný nekonečnými kreáciami konkrétnej grafiky, ktorá vzniká „sama zo seba, bez nudných sociálnych obsahov a veľkohubých posolstiev".