Popolník veľkosti okrúhlej vane, naplnený špakmi a škatuľkami od cigariet. Plastický veľkorozmerný nástenný objekt z tisícok múch mäsiarok zliepaných živicou. Dve zahalené, dýchajúce telá rozličných pohlaví na pitevných stoloch s odkrytými genitáliami. Vitrína naruby s troma zakrvavenými otvormi, vovnútri farmaceutické náčinie a kresťanské relikvie - malé zvrátené duchovné laboratórium nazvané Mučeníctvo svätého Petra. Obrazy s grafickými motívmi požičanými z škatuliek od liekov, namiesto ich krkolomných názvov však čítame steak či bacon.
Rodáka z Bristolu preslávilo napríklad dielo Matka a dieťa - dvanásťtonový objekt predstavujúci kravu a teľa naložené vo formaldehyde, žralok vo formaldehyde či lebka z 18. storočia, prerobená na platinovú s tisíckami diamantov a s pôvodnými zubami.
Hirstovu tvorbu na platforme maľby, sochy a inštalácie dotvára jeho životný príbeh. Chlapca vyrastajúceho bez otca nezaujímalo v detstve nič, len kreslenie. Bol zatýkaný za krádeže, počas štúdií bral kokaín a pracoval v márnici. Svoju prvú výstavu usporiadal sám pre spolužiakov v opustenom londýnskom prístave. Dnes jeho diela patria medzi najdrahšie na svete a on sa označuje ako superstar.
Výstava pod názvom Život, smrť a láska je do konca augusta sprístupnená v pražskom Rudolfíne.