Kam chodíme

„Bitte Unterschrift," podáva mi pracovníčka bratislavskej Galérie Cypriána Majerníka knihu návštev, keď opúšťam výstavu S(ú)kromná sociológia. Pri slovenskej odpovedi sa začuduje a zašomre niečo v tom duchu, že Slováci predsa na umenie nechodia.

„Bitte Unterschrift," podáva mi pracovníčka bratislavskej Galérie Cypriána Majerníka knihu návštev, keď opúšťam výstavu S(ú)kromná sociológia. Pri slovenskej odpovedi sa začuduje a zašomre niečo v tom duchu, že Slováci predsa na umenie nechodia.

Škoda. Výstava dvoch mladých umelkýň Alžbety Malcovej a Ivany Slávikovej je toho dôkazom. V intímnych galerijných priestoroch sa totiž autorkám podarilo odkryť svoju intimitu, kus seba.
Malcová súkromie odhaľuje zaujímavými viacvrstvovými cyklami akrylových malieb, Sláviková zas s divákom

komunikuje sochársky, v priestore. Obe však návštevníkom pripomenuli jedinečnosť a dnes často aj prehliadanú dôležitosť vlastného súkromia.

Výtvarníčky netypicky spája aj krížikové vyšívanie. Malcová krížikovými stehmi doplnila maľby z cyklu 25. 5. - Delete, Sláviková zas dokázala, že vyšívať sa dá aj do pozinkovaného plechu. Na deviatich štvorcových plechových obrazoch totiž použila autentickú východoslovenskú výšivku.

Plechová je aj Slávikovej vystavená posteľ, vankúš či perina v skutočnej veľkosti. „Sweet Dreems," hovorí umelkyňa divákom, pričom pri pohľade na prezentované diela na sladké sny určite ani nepomyslíte. Drsne a priam až tiesnivo pôsobí aj Slávikovej interpretácia známeho pamätníka Jozefa Jankoviča - Obete varujú. Postavila ho z kovovej konštrukcie a textilu.

Výstavný projekt S(ú)kromná sociológia je zas akýmsi varovaním či apelom na súkromie, pýta sa nás na nás a možno aj na to, kam chodíme.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 037
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 351
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 868
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 573
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 564
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 345
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 286
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 266
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 187
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 102

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kríze pokračujeme

Trauma Dankovi ale prospeje, viac bude počítať vlastné limity a „žetóny“, ktorými disponuje.

EKONOMIKA

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky aj na mäso.

Neprehliadnite tiež

Organizátor Grapu: Zvažovali sme evakuáciu festivalu

Piešťanský festival potrápilo najmä počasie, návštevníci mu vyčítali hygienu a zvuk.

Michal Novinski: Fujara je geniálny nástroj, ale orchestru sa nechce prispôsobiť

Úspešný autor filmovej a divadelnej hudby rozpráva o spolupráci s oscarovým režisérom Janom Svěrákom.