Najvplyvnejšieho režiséra súčasnosti po trochu nezaslúženom neúspechu zrejme čaká trochu nezaslúžený úspech.
Židovské komando v okupovanom Francúzsku brutálne zabije každého Nemca, ktorého stretne. Dobrý námet. Ak vám však nenapadá, čo by sa okrem pár naturalistických scén vo filme malo diať, nezúfajte. Nevie to ani Tarantino.
Skutočnou zápletkou je preto náhodný atentát nielen na Hitlera, ale na celé vedenie tretej ríše naraz. Ak by sa po Valkýre zdalo, že čo i len stretnutie odboja s nacistickými pohlavármi je absolútne nedosiahnuteľné, omyl. Plán sa dá uskutočniť hravo a úspešne. Prepísal dejiny, vykríkli by kolegovia zo športových redakcií.
Nič proti rozprávkam, do ktorých autor bez rozmyslu natrieska, čo ho práve napadne, z histórie a logiky si zoberie, čo sa mu hodí, a ostatné si nevšíma. Rozprávka by však mala byť o to vzrušujúcejšia a originálnejšia.
Originálne však dnes už nie je ani spojenie násilia s komédiou, ani odkazy na spaghetti western, ani skarikované postavičky, ani siahodlhá dialógová exhibícia, najmä keď sa objaví v každej z piatich kapitol. Mimochodom, delenie na kapitoly je tentoraz úplne zbytočné.
Zábavné prekáračky za stolom dokáže nakrúcať aj Jan Hřebejk a jedna prekvapujúca scéna za viac ako dve a pol hodiny je málo. O predchádzajúcom filme Death Proof sa rozchýrilo, že je utáraný, a možno aj preto naň diváci nechodili. Bastardi ho v utáranosti prekonávajú, úspešní však budú, ako ukázali tržby za prvý týždeň premietania. Aj maestra môže marketing potiahnuť či potopiť.
Tarantino bol okrem filmovej reči, ktorú ovláda skvele, výnimočný tým, ako pomocou klišé z rôznych žánrov, násilia a nie práve premýšľavých hrdinov dokázal niečo vypovedať o našej postmodernej súčasnosti. Zábavné bolo, do akých absurdných situácií sa môže dostať povrchný hrdina v komplikovanom svete, a ako dokáže zdôrazňovať, že je úplne prázdny. Teraz ho do takých situácií tlačí sám Tarantino - tak ako hocijaký iný režisér bláznivých komédií. Všetko ostatné je len kulisa.
Fanúšika to mrzí, ale Bastardi sú sklamaním. Spomínanú zatracovanú Death Proof som mal, rovnako ako skoro všetky predchádzajúce Tarantinove filmy, okamžite chuť vidieť znovu. Bez krvavej Siedmej roty sa zaobídem.
Napísali o filmeNestačí povedať, že Bastardi sú najlepšou snímkou Quentina Tarantina. Je to jeho prvý film so známkami umeleckého dospievania, ktoré je zároveň prísľubom Tarantinovho filmárskeho talentu na viac ako 15 rokov.
San Francisco Chronicle
Na dve hodiny a 32 minút je to neodpustiteľne pomalý film. Stratil svoju vlastnú cestu do alternatívnej histórie – riadi ho násilie, ale bez počiatočnej i záverečnej energie, ktoré obyčajne násilie na obrazovku prináša.
Los Angeles Times
Bastardi nie sú takí revoluční ani prehnaní ako Pulp Fiction, ale ovplývajú rovnakou energiou, predstavivosťou a drzosťou.
Miami Herald
Nie je to o histórii ani vojne, nie je to o ľuďoch a ich problémoch, nie je to o ničom, čo by malo nejaký zmysel, či podstatu. Je to film o iných filmoch. Napriek všetkým Tarantinovým bravúrnym vizuálom, príležitostných prebleskoch inšpirovaných antikou, pôsobia Bastardi triviálne. Ako práca malého dieťaťa, ktoré nemôže prestať trhať svoje obľúbené lesklé hračky..
Washington Post