SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Jánošík je skoro tak úspešný ako Jakubiskova Báthoryčka

Jánošík je druhý najatraktívnejší slovenský film. Za víkend ho videlo 31 tisíc ľudí.

BRATISLAVA. Nový historický veľkofilm o Jánošíkovi počas prvých štyroch dní jeho premietania videlo len o čosi menej divákov ako najúspešnejšiu a najdrahšiu slovenskú snímku, Bathory. Nový pohľad na terchovského zbojníka prilákal do kín 31.107 divákov, zatiaľ čo na "krvavú grófku" bolo vlani počas otváracieho víkendu zvedavých 35.925 divákov. Film premietajú v 12 mestách.

"Ide teda o druhý najlepší otvárací víkend v histórii slovenského filmu, čo je obzvlášť potešiteľné v dnešnej krízovej dobe," povedal PR manažér filmu Ján Kakaščík .

Skryť Vypnúť reklamu

"Mňa obzvlášť tešia dva fakty, že návštevnosť filmu má stúpajúcu tendenciu - najviac divákov sme mali v nedeľu, a že na predstaveniach tvorí väčšinu mladý divák," dodala distribútorka filmu Denisa Biermannová.

Koprodukčný veľkofilm Jánošík, Pravdivá história zhliadli návštevníci 13 najväčších kín v 12 slovenských mestách počas 239 predstavení. V obehu je 21 kópií filmu. Podľa distribútorov by mal prísť do každého kina na Slovensku a vraj o neho prejavili záujem aj v zahraničí.

Báthory bola drahšia

Divákov odmýtizovaný Jánošík láka podobne, ako ich lákala vlani v júni nová tvár ďalšej zo skutočných a legendami opradených postáv, grófky Bátoriovej.

Kým režisér Juraj Jakubisko chcel vyvrátiť krvavú legendu o šľachtičnej a ukázať ju ako obeť intríg, Jánošíka zase scenáristka Eva Borušovičová a poľské režisérky Agnieszka Hollandová a Kasia Adamiková nevylíčili ako neohroziteľného hrdinu, ale zraniteľného človeka.

Skryť Vypnúť reklamu

Snímky spája aj to, že ich kritika prijala chladne a vyčítala im mnohé nedostatky. Filmy majú aj podobnú poetiku, ich autori chvíľu nechali divákov kochať sa malebnými slovenskými exteriérmi či scénami lásky a o chvíľu jeho oko "mučili" krutými obrazmi.

Jánošík je po Bathory nielen druhou divácky najatraktívnejšou snímkou v histórii slovenského filmu, ale aj druhou najdrahšou. Tvorcovia počas nakrúcania, ktoré pre finančné problémy museli na niekoľko rokov prerušiť, minuli šesť miliónov eur, Bathory vyšla na 13,3 milióna eur.

Kiná sú prázdnejšie

Tržby štvrtého filmu o terchovskom zbojníkovi zatiaľ známe nie sú, zrejme však nezostanú ďaleko za Bathory. Tá za prvé štyri dni premietania "zarobila" 4,85 milióna korún, čím sa zaradila na druhé miesto v histórii slovenských kín od vzniku samostatného Slovenska v roku 1993 tesne za americkú snímku Matrix Reloaded.

Skryť Vypnúť reklamu

Bathory už videlo asi 400.000 Slovákov. Tí naposledy chodili na domáce filmy v státisícoch ešte v 90. rokoch. Fontána pre Zuzanu 2 v roku 1993 prilákala 343.206 divákov.

Po roku 2000 však nastal útlm a úspechom bolo, keď návštevnosť presiahla 20.000 návštevníkov. Pred Bathory a Jánošíkom bola najúspešnejšou Muzika, ktorú počas prvých dní videlo 4261 ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  4. Aj matematika sa dá skrotiť
  5. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  6. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  7. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  8. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  9. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 986
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 497
  3. Aká je chémia vôní 12 661
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 10 669
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 461
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 984
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 714
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 279
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 866
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 6 421
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.
Dobré ráno

Dobré ráno: Po Haščákovi môže prísť na rad Fico

Haščákovi hrozí 20 rokov za mrežami.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

S Haščákom v pyžame

Keby zaspieval, zničí nielen milovníka koly, ale aj povesť bývalých reformných strán.

Peter Schutz
Petra Vlhová (vľavo) a Veronika Velez-Zuzulová.