Jánošík je skoro tak úspešný ako Jakubiskova Báthoryčka

Jánošík je druhý najatraktívnejší slovenský film. Za víkend ho videlo 31 tisíc ľudí.

BRATISLAVA. Nový historický veľkofilm o Jánošíkovi počas prvých štyroch dní jeho premietania videlo len o čosi menej divákov ako najúspešnejšiu a najdrahšiu slovenskú snímku, Bathory. Nový pohľad na terchovského zbojníka prilákal do kín 31.107 divákov, zatiaľ čo na "krvavú grófku" bolo vlani počas otváracieho víkendu zvedavých 35.925 divákov. Film premietajú v 12 mestách.

"Ide teda o druhý najlepší otvárací víkend v histórii slovenského filmu, čo je obzvlášť potešiteľné v dnešnej krízovej dobe," povedal PR manažér filmu Ján Kakaščík .

Článok pokračuje pod video reklamou

"Mňa obzvlášť tešia dva fakty, že návštevnosť filmu má stúpajúcu tendenciu - najviac divákov sme mali v nedeľu, a že na predstaveniach tvorí väčšinu mladý divák," dodala distribútorka filmu Denisa Biermannová.

Koprodukčný veľkofilm Jánošík, Pravdivá história zhliadli návštevníci 13 najväčších kín v 12 slovenských mestách počas 239 predstavení. V obehu je 21 kópií filmu. Podľa distribútorov by mal prísť do každého kina na Slovensku a vraj o neho prejavili záujem aj v zahraničí.

Báthory bola drahšia

Divákov odmýtizovaný Jánošík láka podobne, ako ich lákala vlani v júni nová tvár ďalšej zo skutočných a legendami opradených postáv, grófky Bátoriovej.

Kým režisér Juraj Jakubisko chcel vyvrátiť krvavú legendu o šľachtičnej a ukázať ju ako obeť intríg, Jánošíka zase scenáristka Eva Borušovičová a poľské režisérky Agnieszka Hollandová a Kasia Adamiková nevylíčili ako neohroziteľného hrdinu, ale zraniteľného človeka.

Snímky spája aj to, že ich kritika prijala chladne a vyčítala im mnohé nedostatky. Filmy majú aj podobnú poetiku, ich autori chvíľu nechali divákov kochať sa malebnými slovenskými exteriérmi či scénami lásky a o chvíľu jeho oko "mučili" krutými obrazmi.

Jánošík je po Bathory nielen druhou divácky najatraktívnejšou snímkou v histórii slovenského filmu, ale aj druhou najdrahšou. Tvorcovia počas nakrúcania, ktoré pre finančné problémy museli na niekoľko rokov prerušiť, minuli šesť miliónov eur, Bathory vyšla na 13,3 milióna eur.

Kiná sú prázdnejšie

Tržby štvrtého filmu o terchovskom zbojníkovi zatiaľ známe nie sú, zrejme však nezostanú ďaleko za Bathory. Tá za prvé štyri dni premietania "zarobila" 4,85 milióna korún, čím sa zaradila na druhé miesto v histórii slovenských kín od vzniku samostatného Slovenska v roku 1993 tesne za americkú snímku Matrix Reloaded.

Bathory už videlo asi 400.000 Slovákov. Tí naposledy chodili na domáce filmy v státisícoch ešte v 90. rokoch. Fontána pre Zuzanu 2 v roku 1993 prilákala 343.206 divákov.

Po roku 2000 však nastal útlm a úspechom bolo, keď návštevnosť presiahla 20.000 návštevníkov. Pred Bathory a Jánošíkom bola najúspešnejšou Muzika, ktorú počas prvých dní videlo 4261 ľudí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 963
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 114
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 980
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 822
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 442
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 960
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 583
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 585
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 477
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 218

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Adorujú Putina, spievajú v uniforme. Prečo bude takáto kapela na Slovensku?

V Bratislave sú plagáty v azbuke. Organizátorov koncertu je ťažké vypátrať.

O knihách

Daniel Majling: Človek by dnes musel byť veľmi apatický, aby nebol naštvaný

Väčšina ľudí dnes arsertivitu a osobnosť len predstiera a idú do mnohých zbytočných sporov nie z presvedčenia