SME

Jánošík je skoro tak úspešný ako Jakubiskova Báthoryčka

Jánošík je druhý najatraktívnejší slovenský film. Za víkend ho videlo 31 tisíc ľudí.

BRATISLAVA. Nový historický veľkofilm o Jánošíkovi počas prvých štyroch dní jeho premietania videlo len o čosi menej divákov ako najúspešnejšiu a najdrahšiu slovenskú snímku, Bathory. Nový pohľad na terchovského zbojníka prilákal do kín 31.107 divákov, zatiaľ čo na "krvavú grófku" bolo vlani počas otváracieho víkendu zvedavých 35.925 divákov. Film premietajú v 12 mestách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ide teda o druhý najlepší otvárací víkend v histórii slovenského filmu, čo je obzvlášť potešiteľné v dnešnej krízovej dobe," povedal PR manažér filmu Ján Kakaščík .

SkryťVypnúť reklamu

"Mňa obzvlášť tešia dva fakty, že návštevnosť filmu má stúpajúcu tendenciu - najviac divákov sme mali v nedeľu, a že na predstaveniach tvorí väčšinu mladý divák," dodala distribútorka filmu Denisa Biermannová.

Koprodukčný veľkofilm Jánošík, Pravdivá história zhliadli návštevníci 13 najväčších kín v 12 slovenských mestách počas 239 predstavení. V obehu je 21 kópií filmu. Podľa distribútorov by mal prísť do každého kina na Slovensku a vraj o neho prejavili záujem aj v zahraničí.

Báthory bola drahšia

Divákov odmýtizovaný Jánošík láka podobne, ako ich lákala vlani v júni nová tvár ďalšej zo skutočných a legendami opradených postáv, grófky Bátoriovej.

Kým režisér Juraj Jakubisko chcel vyvrátiť krvavú legendu o šľachtičnej a ukázať ju ako obeť intríg, Jánošíka zase scenáristka Eva Borušovičová a poľské režisérky Agnieszka Hollandová a Kasia Adamiková nevylíčili ako neohroziteľného hrdinu, ale zraniteľného človeka.

SkryťVypnúť reklamu

Snímky spája aj to, že ich kritika prijala chladne a vyčítala im mnohé nedostatky. Filmy majú aj podobnú poetiku, ich autori chvíľu nechali divákov kochať sa malebnými slovenskými exteriérmi či scénami lásky a o chvíľu jeho oko "mučili" krutými obrazmi.

Jánošík je po Bathory nielen druhou divácky najatraktívnejšou snímkou v histórii slovenského filmu, ale aj druhou najdrahšou. Tvorcovia počas nakrúcania, ktoré pre finančné problémy museli na niekoľko rokov prerušiť, minuli šesť miliónov eur, Bathory vyšla na 13,3 milióna eur.

Kiná sú prázdnejšie

Tržby štvrtého filmu o terchovskom zbojníkovi zatiaľ známe nie sú, zrejme však nezostanú ďaleko za Bathory. Tá za prvé štyri dni premietania "zarobila" 4,85 milióna korún, čím sa zaradila na druhé miesto v histórii slovenských kín od vzniku samostatného Slovenska v roku 1993 tesne za americkú snímku Matrix Reloaded.

SkryťVypnúť reklamu

Bathory už videlo asi 400.000 Slovákov. Tí naposledy chodili na domáce filmy v státisícoch ešte v 90. rokoch. Fontána pre Zuzanu 2 v roku 1993 prilákala 343.206 divákov.

Po roku 2000 však nastal útlm a úspechom bolo, keď návštevnosť presiahla 20.000 návštevníkov. Pred Bathory a Jánošíkom bola najúspešnejšou Muzika, ktorú počas prvých dní videlo 4261 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 994
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 933
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 130
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 817
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 100
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 693
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 487
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  2. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  3. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  4. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  5. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  6. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  7. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  8. Ľuboš Vodička: Technické múzeum vo Viedni
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 753
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 322
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 175
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 673
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 182
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 963
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 559
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu