Jánošík je skoro tak úspešný ako Jakubiskova Báthoryčka

Jánošík je druhý najatraktívnejší slovenský film. Za víkend ho videlo 31 tisíc ľudí.

BRATISLAVA. Nový historický veľkofilm o Jánošíkovi počas prvých štyroch dní jeho premietania videlo len o čosi menej divákov ako najúspešnejšiu a najdrahšiu slovenskú snímku, Bathory. Nový pohľad na terchovského zbojníka prilákal do kín 31.107 divákov, zatiaľ čo na "krvavú grófku" bolo vlani počas otváracieho víkendu zvedavých 35.925 divákov. Film premietajú v 12 mestách.

"Ide teda o druhý najlepší otvárací víkend v histórii slovenského filmu, čo je obzvlášť potešiteľné v dnešnej krízovej dobe," povedal PR manažér filmu Ján Kakaščík .

"Mňa obzvlášť tešia dva fakty, že návštevnosť filmu má stúpajúcu tendenciu - najviac divákov sme mali v nedeľu, a že na predstaveniach tvorí väčšinu mladý divák," dodala distribútorka filmu Denisa Biermannová.

Koprodukčný veľkofilm Jánošík, Pravdivá história zhliadli návštevníci 13 najväčších kín v 12 slovenských mestách počas 239 predstavení. V obehu je 21 kópií filmu. Podľa distribútorov by mal prísť do každého kina na Slovensku a vraj o neho prejavili záujem aj v zahraničí.

Báthory bola drahšia

Divákov odmýtizovaný Jánošík láka podobne, ako ich lákala vlani v júni nová tvár ďalšej zo skutočných a legendami opradených postáv, grófky Bátoriovej.

Kým režisér Juraj Jakubisko chcel vyvrátiť krvavú legendu o šľachtičnej a ukázať ju ako obeť intríg, Jánošíka zase scenáristka Eva Borušovičová a poľské režisérky Agnieszka Hollandová a Kasia Adamiková nevylíčili ako neohroziteľného hrdinu, ale zraniteľného človeka.

Snímky spája aj to, že ich kritika prijala chladne a vyčítala im mnohé nedostatky. Filmy majú aj podobnú poetiku, ich autori chvíľu nechali divákov kochať sa malebnými slovenskými exteriérmi či scénami lásky a o chvíľu jeho oko "mučili" krutými obrazmi.

Jánošík je po Bathory nielen druhou divácky najatraktívnejšou snímkou v histórii slovenského filmu, ale aj druhou najdrahšou. Tvorcovia počas nakrúcania, ktoré pre finančné problémy museli na niekoľko rokov prerušiť, minuli šesť miliónov eur, Bathory vyšla na 13,3 milióna eur.

Kiná sú prázdnejšie

Tržby štvrtého filmu o terchovskom zbojníkovi zatiaľ známe nie sú, zrejme však nezostanú ďaleko za Bathory. Tá za prvé štyri dni premietania "zarobila" 4,85 milióna korún, čím sa zaradila na druhé miesto v histórii slovenských kín od vzniku samostatného Slovenska v roku 1993 tesne za americkú snímku Matrix Reloaded.

Bathory už videlo asi 400.000 Slovákov. Tí naposledy chodili na domáce filmy v státisícoch ešte v 90. rokoch. Fontána pre Zuzanu 2 v roku 1993 prilákala 343.206 divákov.

Po roku 2000 však nastal útlm a úspechom bolo, keď návštevnosť presiahla 20.000 návštevníkov. Pred Bathory a Jánošíkom bola najúspešnejšou Muzika, ktorú počas prvých dní videlo 4261 ľudí.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 498
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 244
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 901
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 280
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 111
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 443
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 384
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 870
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 697

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

REPORTÁŽ

Rafting v Líbyi. Kríza sa skončila, ľudia ďalej prichádzajú cez more

Na Sicílii sme blízko migračnej kríze.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

Neprehliadnite tiež

Nič úprimné nevie povedať, aj tak je Taylor Swift najpredávanejšou speváčkou

Spieva o mužoch, na ktorých chce zabudnúť. Výsledkom je ukričaný album.

ROZHOVOR

Jeremy Renner pre SME: Ako Johnny Depp neskončím, víno za päťtisíc mi musíte kúpiť vy

Hviezdny herec prišiel na rozhovor, aj keď mal obe ruky zlomené.

RECENZIA

Tomáš Maštalír sa zmenil na netvora, Zuzana Fialová hrá najlepšie samu seba

SND si vzalo ťažkú úlohu: na scénu prinieslo drsný príbeh Richarda III.

Českú fotografiu roka vyhral Slovák. Ukázal sfanatizovaný dav

Martin Bandžák vyhral Czech Press Photo už aj v minulosti. Pozrite si ostatných víťazov.

Na twitteri napísali, že zomrel Milan Kundera. Urobil by chybu, keby to dementoval

Český spisovateľ patrí medzi ľahké terče, ale iným sa stalo aj horšie.