Výberová komisia sa zhodla na uvedení štyroch inscenácií štyroch divadiel. Nič proti osobnému vkusu, no nemožno si nevšimnúť, že vo výbere nechýba nitrianske Divadlo Andreja Bagara. Úvaha o zohľadňovaní tejto inštitúcie, ktorá na organizácii festivalu spolupracuje, je namieste, aj keby išlo o najlepšiu sezónnu inscenáciu značky DAB.
V princípe ide o to, či dramaturgia skutočne spĺňa ambíciu festivalu, ktorý chce byť hľadačský. Ak áno, máme tip, na ktorý sa buď zabudlo, alebo ostal zámerne v úzadí – divadlo SkRAT. So svojou inscenáciou Mŕtve duše na festival tohto typu jednoznačne patrí. Navyše sa svojou výnimočnou formou – nepochybne novátorskou a zároveň dráždiacou korene slovenskej divadelnej (S)stoky – zhoduje s tohtoročnou vznešenou festivalovou ideou.
Tá si chcela poriadne posvietiť na našu pamäť a minulosť. Zdá sa, že sa jej to celkom nepodarilo.