Babička
Réžia: Zuzana Piussi

Podtitul Film pro mírně zvrhlé diváky napovedá, že celovečerná česká snímka slovenskej autorky Zuzany Piussi nie je adaptáciou Boženy Němcovej. Dlhometrážny dokument predstavuje inteligentnú starnúcu ženu, ktorá sa len pre vek nemieni vzdať sexuálneho života.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Päťdesiatpäťročná prekladateľka Tamara Archlebová uverejní na internete inzerát, že hľadá mladého milenca. Dostane vyše šesťsto odpovedí. Film zobrazuje jej stretnutia s niektorými z nich, rozhovory s rodinou a priateľmi, i poznanie, že stáleho partnera takto nenájde.
Happy-Go-Lucky
Réžia: Mike Leigh

Britského scenáristu a režiséra Mike Leigha sme poznali čoby tvorcu hĺbavých sociálno-kritických drám, v ktorých hrdinovia riešia závažné existenciálne problémy. Vlani na festivale v Berlíne prekvapil zdanlivo bezstarostnou komédiou o tridsaťročnej Poppy - výstrednej, roztržitej, no sympatickej a extrémne optimistickej učiteľke z materskej školy.
Medzi desiatkami ocenení Sally Hawkins za hlavnú rolu sú aj berlínsky Strieborný medveď a Zlatý glóbus. Film nominovali na Oscara aj na Európsku filmovú cenu.
Všade dobre, prečo byť doma?
Réžia: Sam Mendes

Aj režisér Sam Mendes (Americká krása, Cesta do Záhuby, Núdzový východ) prekvapil zmenou žánrov, keď po sérii drám nakrútil trpkú komédiu, kombinovanú s road-movie. Podľa autobiografického scenáristického debutu dvojice novinárov Dave Eggersa a Vendely Vida opisuje, ako si pár outsiderov Burt a Verona hľadá svoje miesto v živote.
Verona je v šiestom mesiaci tehotenstva, nuž sa vyberú na púť za výberom svojho budúceho domova - po USA i Kanade. Vyznenie oslabuje fakt, že podobne ako Poppy z Happy-Go-Lucky ani oni nemajú nijaké problémy s peniazmi a živobytím.
Autor: aš