Paríž 12. apríla (TASR) - Francúzske duo Daft Punk a dídžej, skladateľ a hráč elektronického džezu St Germain nesúhlasia s použitím ich nahrávok na vylepšenie imidžu Jacqua Chiraca v kampani pred prezidentskými voľbami. Hviezdy, ktoré do sveta elektronickej hudby vniesli silný francúzsky vplyv, mali do Chiracovho tábora prilákať najmladšiu generáciu voličov.
Chiracov tím už v predvolebnej kampani cielene použil soundtrack z britského filmu Ohnivé vozy (Chariot of Fire) od Vangelisa, ale prezidentovi naklonená mládež si žiadala čosi ešte modernejšie. Voľba padla na Daft Punk a ich hit One More Time v štýle techno, ktorý mal byť adresovaný Chiracovmu najväčšiemu rivalovi - socialistovi Lionelovi Jospinovi - ako posolstvo o odhodlaní zotrvať v Elyzejskom paláci ešte jedno volebné obdobie.
Duft Punk - Guy-Manuel de Homem Christo a Thomas Bangalter - však bez bližších detailov nedali súhlas na použitie ich piesne v predvolebnej kampani republikánov. Podobne sa zachoval aj avantgardný umelec St Germain, vlastným menom Ludovic Navarre. Jediným spevákom, ktorý sa dal zlomiť na spoluprácu, bol nestarnúci, ale zachovalý rocker Johnny Halliday. Chiracove stretnutia s voličmi tak spestrí jeho song All the Music We Love.
Úradujúci prezident vo svojich 69 rokoch robí všetko pre to, aby voličov presvedčil, že na znovuzvolenie vonkoncom nie je starý: začetoval si s užívateľmi internetu a svoj štáb vybudoval v jednej z najbohémskejších parížskych štvrtí - v 10. obvode na ulici Faubourg-Saint-Martin.
12 pel