Facebook dostal 17 rokov starú skladbu na čelo britskej hitparády

Vianočnú vojnu o prvé miesto v rebríčku singlov v Británii vyhrala americká skupina Rage Against The Machine s drsnou starou pesničkou.

Zack de la Rocha, spevák skupiny Rage Against the Machine, ktorá vyhrala hitparádu so skladbou z roku 1992.(Zdroj: ALLMUSIC)

BRATISLAVA, LONDÝN. „Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou! Rage Against The Machine majú Christmas Nr. 1.," napísal SME v esemeske spevák Miroslav Žbirka. Hudobník, žijúci v Prahe, môže oslavovať. Bol jedným z účastníkov internetovej kampane Rage Against The X-Factor. Jej cieľom bolo zabrániť, aby piaty raz po sebe skončil na čele britskej hitparády víťaz tejto súťaže Joe McElderry.

Kampaň, ktorú zorganizovali dvaja Briti na Facebooku, bola postavená na tom, aby si ľudia stiahli z internetu starú pieseň americkej skupiny Rage Against The Machine. Vďaka nim sa Killing In The Name stal najpredávanejším singlom minulého týždňa s vyše 500-tisíc stiahnutiami. McElderryho pesnička The Climb zaznamenala o 50-tisíc stiahnutí menej.

„Sme nadšení, že sme prví," povedal pre Radio 1 spevák kapely Zack de la Rocha, ktorý vyhlásil, že ak kapela vyhrá, usporiada v Británii špeciálny koncert. „Je to viac ako spontánna akcia. Mladí Briti ukázali, že je možné poraziť sterilný popový monopol," dodal.

Simon Cowell, tvorca a hlavná postava X-Factoru uznal porážku. Autorom kampane Jonovi a Tracy Morterovým dokonca ponúkol miesto vo svojej nahrávacej spoločnosti.

„Je mi smutno kvôli Joeovi, ktorý tak veľmi chcel mať singel číslo 1, no musím pogratulovať Jonovi a Tracy, ktorí odštartovali celú kampaň. S Jonom som hovoril ešte pred vyhlásením výsledkov a blahoželal mu, že spolu s Tracy urobili preteky na vianočný singel takými vzrušujúcimi," povedal Cowell týždennníku New Musical Express.

Morterovci odštartovali kampaň na Facebooku kvôli tomu, že chceli zabrániť ďalšej komercionalizácii Vianoc. Na začiatku mali iba zopár prívržencov, no nakoniec ich stránka zaznamenala zhruba 700-tisíc „priateľov", ktorí takto vyjadrili nechuť k umelému hitparádovému popu. „Keď sme boli mladí, hitparády boli oveľa vzrušujúcejšie. Povedali sme si, že prečo by to nešlo zopakovať."

Obom sa podaril výnimočný kúsok. Killing In The Name, ktorá s Vianocami nemá nič spoločné, pretože ide o drsný protestsong, sa stala najviac sťahovaným singlom v dejinách britskej popmusic.

No je tu ešte jeden víťaz, ktorý sa smeje v pozadí. Je ním mamutie vydavateľstvo Sony Music, ktoré na vianočnej hitparádovej vojne získalo najviac. Obaja rivali, Rage aj McElderry, totiž vydávajú u neho.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 194
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 265
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 990
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 215
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 824
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 362
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 581
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 209
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 975
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 795

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Orhan Pamuk: Som zo stavu vo svojej krajine smutný

Najznámejší turecký spisovateľ bol hviezdou budapeštianskeho knižného festivalu.

Gorillaz napodobňovali Pokémon Go. Nový album predstavili aj na Slovensku

Animovaná kapela dokazuje, že raz budú z hudobníkov len hologramy.

Slovenská literatúra? Je to ako umývať vysoké okná špongiou na krátkej tyči

Keby sme hlbšie ovládali Freudov systém, písali by sme lepšie o minulosti.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop