Martin 23. apríla (TASR)- Ročný rozpočet Slovenského národného múzea (SNM) za vlaňajší rok bol 136 miliónov korún, z toho 100 miliónov tvoril príspevok zo štátu a zvyšok boli výnosy z vlastných činností 16 múzeí SNM. Takmer polovicu všetkých vlastných príjmov vyprodukovalo Múzeum Bojnice.
Ako dnes na verejnom odpočte SNM v Martine pre TASR povedal generálny riaditeľ SNM Ján Papco, Bojnice boli prvým múzeom, kde zriadili oddelenie marketingu a služieb, identifikovali návštevníka a vychádzajú mu v ústrety. "Za vlaňajšok tu zarobili 16 miliónov korún," informoval. Akcie a výstavy podľa Papca nemožno vytvárať na obraz odborných pracovníkov múzeí, ale na obraz návštevníkov. V centre múzeí už nie sú zbierkové predmety, ale očakávania ľudí. Múzeá vo svete sú v poslednom desaťročí vnímané nielen ako kultúrne inštitúcie, ale aj s národnohospodárskou funkciou. "Môžu prispievať k rozvoju mesta a kultúrnemu turizmu. Nechceme, aby boli vnímané ako inštitúcie, na ktoré musí daňový poplatník doplácať, ale zariadenia, ktoré priamo alebo nepriamo prispievajú k hospodárskemu rozvoju," doplnil riaditeľ SNM, ktoré v súčasnosti zamestnáva asi 480 ľudí.
Na dnešnom verejnom odpočte v Etnografickom múzeu SNM prezentovali činnosť riaditelia všetkých 16 článkov SNM, aby verejne deklarovali, ako využili prostriedky daňových poplatníkov a ako plnia svoje poslanie.
*bs rč
NNNN