BRATISLAVA. Religiózna hudba z celej Európy, zastúpená v rôznych kresťanských konfesiách – tak sa dá zhrnúť dramaturgia tohtoročného festivalu Dni starej hudby, ktorý sa začal v utorok.
Úvodný koncert telesa Schola Gregoriana Bratislavensis, rovnako koncert známej budapeštianskej Scholy Hungarica (10. júna) sú príťažlivé najmä pre poslucháčov, ktorých zaujímajú dejiny hudby na našom území. Zazneli, respektíve zaznejú výlučne ukážky zo vzácnych bratislavských hudobných prameňov – Bratislavského misála, Bratislavského antifonára a Kódexu Anny Hannsen Schumanovej.
Záujemcovia o tvorbu zo starších období si prídu na svoje na koncerte tria Mediaeval, ktoré netradične doplní anglickú hudbu 13. storočia svojráznou tradičnou nórskou ľudovou hudbou so sprievodom bicích a drumble (!). Aj nekresťanské spoločenstvá mali duchovnú hudbu, bez ktorej by Európa nebola kompletná. O nej podá svedectvo belgický súbor La Roza enflorese s neuveriteľne farebnou hudbou zo stredozemnej sefardickej diaspóry.
Rekonštrukciou reformačnej bohoslužby 16. storočia je koncert českého súboru Societas incognitorum. Záver festivalu patrí Ruskému patriarchálnemu zboru, ktorý pod vedením jednej z najznámejších osobností v oblasti sakrálnej hudby Anatolija Grindenka uvedie za sovietskej éry zakázanú hudbu 16. a 17. storočia, v druhej polovici večera s „odskokom“ do 19. a 20. storočia.
Viac informácií nájdete na ww.earlymusic.sk.