BRATISLAVA. Herec Miroslav Donutil objíma na štylizovanej fotke modelku s obnaženým poprsím. Plagát k novému českému filmu Román pre mužov, ktorý sa v rámci kampane objavil aj v našich vlakoch vzbudil veľký rozruch a dlho sa vo vlakoch a na nástupištiach neohriali.
"Okamžite prišli sťažnosti cestujúcich, preto to posudzovala naša etická komisia. Tá odporučila zvážiť, či sú plagáty vhodné. Najhoršie na tom je, že až po týchto upozorneniach sme zistili, že náš partner porušil zmluvu, keďže nám vopred nepredložil vizuály na schválenie a neohlásil začiatok a koniec kampane, čo bezprostredne súvisí s možnosťou vyhnúť sa poplatkom. Preto žiadame, aby partner letáky neodkladne odstránil, " povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Miloš Čikovský.
Firma považuje reakciu železníc za prehnanú: "To je akoby ste dostali výpoveď z bytu, pretože ste rozbili šálku," povedala konateľka Blažena Bubernáková. S podobným problémom sa za desať rokov pôsobenia na reklamnom trhu nestretli. Podľa hovorcu železníc tento prípad nie je ojedinelý. Napríklad minulý týždeň po sťažnostiach cestujúcich stiahli rozhlasové spoty, ktoré zneli vo vagónoch.
Autorkou fotografie, podľa ktorej vznikol plagát, je Sára Saudková. Tej však postoj železníc nevadí: "To najhoršie, čo môže plagát stretnúť je, že si ho nik nevšíma. Slovenskej železničnej spoločnosti preto patrí moje poďakovanie. Ľudia sú denne pod náporom senzačných správ a nevídane odvážnych snímok, ak ich zaujme krásna žena so skvelým hercom, potom sláva. Tá fotografia nie je vulgárna, je sakramentsky príťažlivá," povedala pre server idnes.cz.