Vlaňajší ročník festivalu Cinematik mal rekordnú návštevnosť, na filmy prišlo takmer 17-tisíc divákov. Reklamná kampaň bola založená na trendovej téme, ktorou boli vlkolaci. Im patrila aj filmová noc a temnou zostáva aj v tomto ročníku. V noci zo soboty na nedeľu premietnu troch zástupcov film noir, Johnsonov film Zmiznutie, Herzogovho Zlého poliša a Zemeckisovu snímku ocenenú troma Oscarmi Kto obvinil králika Rogera. Do sekcie Za hranicou kultu: Noir po zotmení sú zaradené aj ďalšie štyri filmy. Pre všetky je príznačné mestské prostredie, nočné exteriéry a rozčarovaná, cynická a drsná mužská postava.
To najhoršie zo sveta
Nová sekcia Filmové peklo uvedie tri filmy s povesťou toho najhoršieho, čo bolo kedy nakrútené. Ed Wood má povesť najhoršieho filmára všetkých čias a z jeho dielne festival uvedie film Plán 9 z vesmíru, kde sa mimozemská civilizácia pokúsi ovládnuť svet pomocou nebožtíkov. Sci-fi film Hviezdna zrážka dal prvú veľkú príležitosť Davidovi Hasselhoffovi, vlajkovou loďou celej sekcie bude film Megažralok vs. gigantická chobotnica s povesťou „najlepšieho najhoršieho filmu dneška“.
Festival bude mať dve súťažné sekcie, domácu dokumentárnu a zahraničnú hranú. Sekcia Meeting Point Europe predstaví kolekciu najlepších európskych filmov za posledné dva roky. Vznikla ako výsledok hlasovania mladých európskych kritikov zo šestnástich krajín. Slovenskí kritici zasa predstavia sekciu venovanú najlepším filmom, ktoré sa tento rok objavili v našej distribúcii. Druhá súťažná sekcia Cinematic.doc je zameraná na slovenské celovečerné dokumenty.
To najlepšie z Dánska
Dve sekcie sú venované dánskej kinematografii. Popri výbere dokumentov to bude aj profil režiséra Nicolasa Windinga Refna. Pred takmer pätnástimi rokmi zaujali dánski filmári hnutím Dogma a stali sa hlavnou témou festivalu v Cannes. Ako však hovorí zostavovateľ dokumentárnej sekcie Thure Munkholm, pri pohľade na tvorbu v posledných piatich rokoch to už nevyzerá tak ružovo. Medzinárodný úspech nahradil iba lokálny záujem a dánske hrané filmy akoby stratili originalitu. Budúcnosť dánskej kinematografie vidí práve v dokumentaristoch, ktorých sedem filmov festival uvedie.
Dánsku hranú tvorbu zastúpia Refnove filmy. Zameriava sa na príbehy kriminálnikov, debutoval portrétom kodanského podsvetia vo filme Pusher, ktorý mal dve pokračovania. V našej distribúcii bol jeho film Bronson.