Filmové peklo je názov sekcie, v ktorej tohtoročný Cinematik (potrvá do stredy) uvádza najhoršie filmy v dejinách. Najnovší z nich má názov Megažralok vs. gigantická chobotnica.
„Nič horšie na festivale neuvidíte,“ sľuboval festivalový katalóg, mnohí záujemcovia však nevideli ani tento film, štvrťhodinu pred projekciou bola sála plná. Organizátori festivalu neodhadli, aký obrovský záujem podobný film u mladého publika vyvolá, a premietanie naplánovali v najmenšej z troch dostupných kinosál.
Druhý, aj keď len čiastočne nevydarený nápad, bolo kompletné predabovanie filmu do slovenčiny. Simultánne tlmočenie nemalo s originálom nič spoločné, a hoci malo niekoľko vtipných momentov, časť divákov kinosálu postupne opúšťala. Byť vtipný vo vybraných momentoch sa dá, dokázať byť vtipný hodinu a pol by bol nadľudský výkon aj na profesionála. Otázkou zostáva, či film, ktorý je sám osebe prznením kinematografie, treba ešte ďalej przniť.
Film o megažralokovi a gigantickej chobotnici vlani nakrútilo americké štúdio Asylum, ktoré funguje päť rokov. Bol to ich prvý film, ktorý sa dostal aj do kinodistribúcie, ostatné vyšli rovno na DVD. Štúdio sa zameriava na nízkorozpočtové tituly a otvorene parazituje na filmoch s veľkým rozpočtom a reklamou. Takto sa stihli priživiť na Da Vinciho kóde, Pirátoch z Karibiku či na Transformeroch. Ich názov sa nápadne podobá na svoj vzdialený vzor, v posledne menovanom titule to napríklad boli Transmorphers.
V štúdiu pripravujú filmy odkazujúce na stále populárne dinosaury, minulý mesiac mal premiéru ich druhý diel Titanicu. Príbeh je jednoduchý – sto rokov od potopenia slávnej lode sa na plavbu vydá nová loď s tým istým menom. Plaví sa po tej istej trase a čaká ju rovnaký osud... Podľa prvých ohlasov by to mal byť ešte horší film ako Megažralok, to je však evidentne zámer.
Filmy majú podobný rukopis, na začiatku je vedomé vykrádanie, k tomu treba pridať prihlúply dej, gýčovité zábery (v Megažralokovi nechýbala láska a nekonečné množstvo záberov na zapadajúce slnko), kostrou celej produkcie sú mimoriadne zlé vizuálne efekty.
Mnohé sa pritom vo filme viackrát opakujú, pretože je to lacnejšie a ak ste s niečím spokojní, treba to použiť čo najčastejšie.
Megažralok predčasne vrcholí v prvej desaťminútovke, keď vyskočí z mora a počas letu do vody strhne lietadlo. Práve týmto záberom sa však vymanil z priemeru, na YouTube sa už ktosi pýta, či to nie je náhodou najskvelšia filmová scéna, aká bola kedy nakrútená.