Bratislava 3. júna (TASR) - Za prvé tri mesiace tohto roku navštívilo slovenské kiná presne 667 225 divákov. Vyplýva to z monitoringu medzinárodnej agentúry RMB International, ktorá sa zameriava na využívanie mediálneho priestoru v televízii, rozhlase, tlači, kine a na internete.
V minulom roku sa na Slovensku predalo spolu 2 080 021 vstupeniek, čo v prepočte znamená, že do kinosál prišlo približne 39 percent slovenskej populácie. Podľa odhadov RMB minimálne dvakrát ročne chodí do kina asi 20 percent Slovákov.
Väčšina divákov patrí do vekovej skupiny od 0 do 39 rokov. Návštevníci starší ako 40 rokov tvoria 11 percent z celej vzorky. Zároveň však zastupujú takmer 40 percent obyvateľstva SR, pričom prevažne ide o televíznych divákov.
Takýto trend zodpovedá vývoju v ostatných európskych krajinách. Podľa Lady Hájkovej z RMB uvedené čísla znamenajú optimistické vyhliadky pre budúcnosť kín v SR.
Spoločnosť RMB International založili v roku 1995. V súčasnosti pôsobí v 17 krajinách, pričom jej ročný obrat dosahuje 250 miliónov eúr.