Súťaž Nové tváre slovenského jazzu je pre slovenskú džezovú scénu veľmi potrebná; je to totiž jediná platforma, kde sa môžu mladé kapely konfrontovať s ostrieľanými profesionálmi, ktorí sedia v porote, a tie formácie, ktoré najviac vyniknú, sa aj pravidelne objavujú na Bratislavských jazzových dňoch. Tí, čo chodia na súťaž pravidelne však musia pripustiť, že pri všetkej úcte sa nájdu kapely, kde človek cíti potrebu posunúť fiktívnym gombíkom na ďalšiu pesničku.
Na tohoročnej prehliadke, ktorá sa konala počas uplynulého víkendu, človek tento pocit nedostal. Popoludnie pôsobilo ako veľmi slušný festival s profesionálnymi výkonmi. Z toho dôvodu porota neudelila cenu za individuálny hudobný výkon - výborných sólistov bolo veľa.
Pekná, sympatická, dobre spievajúca a mladá. Objavom festivalu sa stala len 16-ročná Ester Wiesnerová z Partizánskeho. Vystúpila v sprievode svojej matky a pôsobila príjemne a hlavne perspektívne. Určite o nej budeme ešte počuť.
Naozaj mimoriadnym prekvapením bolo gitarové duo Duo Nikolas Béreš a Šimon Švidraň zo Žiliny a Liptovského Mikuláša. Napriek veľmi nízkemu veku (18 rokov) sa obaja hudobníci prezentovali ako nekompromisní profesionáli s nadhľadom a získali Cenu za mimoriadny výkon v duu.
Skupina Sang Nomád zo Zlína a Nových Zámkov zahrala atraktívnu world music (nielen) s rómskymi prvkami a citeľnou jazzovou stopou. Zahviezdili akordeonista Vojtech Szabo (ktorý sa kvôli spoluhráčom presťahoval do Zlína), spevák Roland Hamaj a sólový gitarista Jan Janík. Porota im udelila cenu kolektívny výkon v štýle etno jazz.
Skupina Jazzster z Trnavy získala cenu za vlastnú tvorbu v štýle fusion. prezentovala sa dynamickými a sviežimi vlastnými skladbami. Bratislavská skupina Unknown Artist Trio predviedla hráčsky náročný, kompozične prepracovaný moderný jazz s vynikajúcimi výkonmi všetkých zúčastnených a cenu za vlastnú tvorbu a presvedčivý kolektívny výkon. No a napokon Tököly Trio z Banskej Bystrice dostalo cenu za presvedčivé inštrumentálne výkony v jazzovom duchu. Hudba skupiny odráža úctu k bebopovej džezovej tradícii a jej jazyk je veľmi presvedčivý.
Ceny boli finančné (tristo alebo štyristo eur), v prípade Wiesnerovej to bude grátis účasť na jazzovom workshope, ktorý sa koná vždy v lete.